Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Váltott a magyar piac egyik legnagyobb biztosítója, az Aegon: nyugdíjba küldte eddigi online fizetési rendszerét és új megoldást vezetett be.

A biztosító ügyfelei szeptember 12-től bankkártyájukkal az OTP-csoporthoz tartozó SimplePay online rendszerén keresztül fizethetik a biztosításukat. A gyakorlatban ez egy új fizetési felületet jelent, de a fizetés lépései nem változnak. Meg kell adni a kártyaadatokat, majd a sikeres tranzakcióról emailt kapnak az érintettek. Aki a SimplePay rendszerében regisztrálja a bankkártyáját, annak nem kell minden alkalommal megadnia az adatokat.

Az átállásról szóló tájékoztatóban az Aegon több fontos információt közöl. Például azt, hogy a váltás a korábbi online bankkártyás fizetési regisztrációkat nem érinti. Másrészt, hogy több bank által alkalmazott kétlépcsős SMS-azonosításhoz a kódot minden esetben a bank küldi. Lényeges, hogy a Maestro és a Visa Electron kártyák esetében a kártyát kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát, ha a pénzintézet ezt engedélyezte, abban az esetben a SimplePay rendszere képes elfogadni.

Az Aegon emellett a következőket javasolja a bankkártyás fizetésekhez:

  • Növeli a biztonságot, ha valaki SMS-szolgáltatást igényel bankjától, így a számlán történt változásokról azonnal értesítést kap.
  • Készpénzfelvételnél, illetve vásárlásnál használt négyjegyű PIN-kódot soha nem szabad megadni internetes fizetés esetén, illetve a kártyaszámot és a kártya lejárati dátumát szintén nem szabad megmondani illetékteleneknek!
  • A vásárlást, fizetést követően mindig ki kell jelentkezni a weboldalról! Különösen fontos ez olyan számítógép esetén, amit más is használ. Az adatok védelme érdekében érdemes saját gépről vásárolni és kerülni a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat!
  • Az emailben történő adategyeztetések esetén érdemes óvatosnak lenni, egyre gyakoribbak az adathalász-támadások, azaz illetéktelenek emailben próbálnak adatokat kicsalni.
  • Gyanúra adhat okot, ha valaki túl kedvező ajánlattal, nyereményjátékkal vagy soha meg nem rendelt termék lemondásával kapcsolatban kap levelet.
  • A kártyatársaságok sem emailben, sem telefonon nem keresik meg közvetlenül a kártyabirtokosokat! Amennyiben kártyatársaságok nevében olyan emailt vagy telefonhívást kap, melyben arról tájékoztatják, hogy bankkártyájának adatait illetéktelenek szerezték meg, ne adja meg az adatait, illetve haladéktalanul  értesítse kártyakibocsátóját.