A tenderen nyertes vállalkozó feladata lesz a BKK folyamatos, illetve kampányszerű kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi, médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása. A BKK 5-15 kampányt indítana.
A tender egy évre és opcionálisan további hat hónapra biztosít erre keretet - válaszolta a Népszava kérdésére a társaság.
A cég azzal indokolta külső szereplő bevonását, hogy a médiavásárlás speciális szaktudást igényel, a BKK pedig nem rendelkezik ilyen szakemberekkel, és nem is éri meg főállásban erre a célra egy egész szakértői csapatot alkalmazni. Emellett ezek az ügynökségek - azáltal, hogy nagy mennyiségben vásárolnak hirdetést - jelentős mértékű hirdetési kedvezményt tudnak biztosítani.
A közbeszerzési szabályok egyébként is szigorúan kötik a BKK-t, médiafelületekkel direktben szerződni csak 15 millió forint értékhatárig lehet; ráadásul a társaság közvetlen szerződéseket - még a közbeszerzési értékhatár alatt is - csak nagyon indokolt esetben köthet.
Walter Katalin, a BKK új vezetője még a Budapesti Városüzemeltetési Holding vezetőjeként azt nyilatkozta, hogy „bizonyos feladatokat, például marketinget, IT-t is felesleges cégenként elvégezni és megfizetni. Ha ezeket egy-egy központba szervezzük, akkor olcsóbbá tehetjük a működést.”