A tenderen nyertes vállalkozó feladata lesz a BKK folyamatos, illetve kampányszerű kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi, médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása. A BKK 5-15 kampányt indítana.

A tender egy évre és opcionálisan további hat hónapra biztosít erre keretet - válaszolta a Népszava kérdésére a társaság.

QP | Quality Placement

A cég azzal indokolta külső szereplő bevonását, hogy a médiavásárlás speciális szaktudást igényel, a BKK pedig nem rendelkezik ilyen szakemberekkel, és nem is éri meg főállásban erre a célra egy egész szakértői csapatot alkalmazni. Emellett ezek az ügynökségek - azáltal, hogy nagy mennyiségben vásárolnak hirdetést - jelentős mértékű hirdetési kedvezményt tudnak biztosítani.

A közbeszerzési szabályok egyébként is szigorúan kötik a BKK-t, médiafelületekkel direktben szerződni csak 15 millió forint értékhatárig lehet; ráadásul a társaság közvetlen szerződéseket - még a közbeszerzési értékhatár alatt is - csak nagyon indokolt esetben köthet.

Walter Katalin, a BKK új vezetője még a Budapesti Városüzemeltetési Holding vezetőjeként azt nyilatkozta, hogy „bizonyos feladatokat, például marketinget, IT-t is felesleges cégenként elvégezni és megfizetni. Ha ezeket egy-egy központba szervezzük, akkor olcsóbbá tehetjük a működést.”

A koronavírus-járvány csaknem felére csökkentette a közösségi közlekedést használók számát Budapesten. A 25,5 milliárd forintos menetdíjkiesést könyvelt el tavaly a cég, miközben 100 millió forintot költött a koronavírus-járvány elleni védekezésre. A tulajdonos fővárosi önkormányzatnak tavaly 17 milliárddal kellett kisegítenie a BKK-t. Az előzetes becslés szerint az idén 19-25 milliárd forinttal kevesebb folyik be a közlekedési céghez a pandémia, illetve az online oktatás és az otthoni munkavégzés miatt. Ám a fővárosi kasszában csak 15 milliárd forint tartalék van - írja a lap.