Szerdán írta meg az Mfor.hu, hogy közvetve egy offshore hátterű cég áll a társaság mögött, amely használt buszokat ad bérbe a BKV-nak. A közlekedési vállalat április utolsó napjaiban írt ki közbeszerzési eljárást használt dízelüzemű, alacsony padlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A kiírás szerint a fővárosi közlekedési vállalat hat, legfeljebb 12 éves, légkondicionált, EURO IV-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne 12 hónapra.

A nyertes a budapesti CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. lett, így a BKV Zrt. ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést, melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint. A zrt.-t három másik társaság alapította: a budapesti székhelyű Cratis Ingatlanbefektető Zrt., a telki KD Properties Ingatlanfejlesztő Kft., valamint a szintén budapesti Olinda Pénzügyi Szolgáltató Kft. Ezek közül a többségi tulajdonos tűnik a legérdekesebbnek, a Cratis Ingatlanbefektető Zrt. tulajdonosa ugyanis egy ciprusi székhellyel bíró offshore cég, az Agrina Holdings.

Ennek a társaságnak a tisztségviselői között ciprusi személyek mellett három magyar neve tűnik fel: Sasinszki Ágnesé, Temesvári Gáboré, valamint Jákó János Dezsőé. Sasinszki és Temesvári Leisztinger Tamás cégbirodalmához szorosan kötődő illetők.

Most Tüttő Kata főpolgármester-helyettes felkérte a BKV felügyelőbizottságát, hogy a közbeszerzési eljárás szabályszerűségét soron kívül vizsgálják meg. A felügyelőbizottságban valamennyi közgyűlési frakció delegáltja jelen van.

A közbeszerzés dokumentációját a BKV fel fogja tölteni a honlapjára.

Karácsony Gergely felhívta a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságokat, hogy - a hatályos jogszabályoknál szigorúbb mércét érvényesítve -

a közbeszerzéseiket úgy írják ki, hogy offshore-hátterű cégek egyáltalán ne adhassanak be ajánlatot.