Könnyen lehet, hogy ennyit bírnak a magyar webáruházak, 150 milliárd forintnyi értékesítést, chiphiánnyal, logisztikával, szállítási gondokkal, drágulással együtt. A vásárlók pedig bizonyára a vásárló is szívesen turkál a plázákban, még maszkban is, a sok-sok bezártság után.

Az elmúlt években évről-évre 30-40 százalékos növekedési ütemekkel száguldoztak a webáruházak. 2019-ben és 2020-ban sem csökkent a tempó, 40 százalék felett volt a bővülés mindkét esztendőben.

A járvány a webáruházakat is megforgatta, hiszen egyes hónapokban, amikor a boltok egy része ki sem nyithatott, 50 százalékra szökött fel a megugrás léptéke - írja a blokkk.com kereskedelmi szakblog. De hát ennek most egyelőre - vagy ki tudja – vége: 2021 első 11 hónapjában 20 százalékos volt a webpiac növekedése, ami fele a korábbinak.

Intő jel volt, hogy a piacvezető csoport sem tudta megdobni jelentősebben a Black Friday akcós napját, mindent egybevetve, bár manapság azért 10 százalék körüli növekedési ütem sem lebecsülendő.

Mindent egybe fésülve, a költekezések értékét nézve azért az egyértelmű végül, hogy a Black Friday sorozatokkal megtűzdelt november a webáruházi piac csúcsa, (hiszen nem mindegy, mihez mérik az egyébként fergeteges tempót, egy átlagos évközi, vagy egy egyébként is csúcsot jelentő időszakhoz).

Az is könnyen lehet, hogy a webáruházi piacon ismét a december lesz a legerősebb hónap, az értékesítés nagyságát nézve.

Ünnepi webpiac
20172018201920202021
november507093141147
december516689137140-150*
milliárd forint, folyó áron, *várható
november393934511
december272837523-5*
százalékos változás, volumen (változatlan áron) előző évhez képest
Forrás: KSH