A Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első üteme 560 millió forinttal, 55 milliárd 419 millió forintra növekedett. A drágulás a debreceni BMW gyárhoz kapcsolódik.

A drágulást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

QP | Quality Placement

A Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első ütemére tavaly februárban kötött szerződést a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt.-vel a NIF, 54 milliárd 859 millió forint ellenértékkel. A kért  feladat - egyebek mellett - a következő volt:

  • hézagnélküli vágány építése előfeszített vasbeton aljakkal 31,4 kilométer hosszban,
  • Debrecen állomás átépítése,
  • Tócóvölgy állomás átépítése,
  • Macs állomás átépítése, továbbá
  • Macs Ipari Park állomás építése.

A mostani 560 millió forintos többletet a következőkkel indokolja a közlemény: a debreceni BMW gyár működésével kapcsolatban - a konténer terminál miatt - módosítani kellett a Macs Ipari Park állomás tervét. A drágulást a többlet munka okozta.

Idén május végén írtunk arról, hogy a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt. és a Strabag Rail Kft. építheti meg a Békéscsaba és Lökösháza közötti közel 30 kilométeres vasutat, nettó 126,8 milliárd forintért. A becsült ellenérték 116,7 milliárd forint volt.