Az alapítvány egy évvel ezelőtt azzal a céllal jött létre, hogy az egri borvidék ismertségét és elismertségét javítsa. Ennek érdekében egy éves időtartamra megválasztották az egri borászválogatottat, amely abból a 15 vezető borászból áll, akik az eddigi eredményeik alapján megjelenítik a borvidék gazdasági, arculati törekvéseit. A kuratórium elnöke elmondta: a borvidék kommunikációjának megszervezésének első lépéseként saját szerkesztésű és terjesztésű 100 oldalas borászmagazint jelentettek meg két alkalommal. Az egri Bormúzeumot a borvidéket bemutató tárgyaló és referenciahellyé alakították, ahol borbemutatókat, előadásokat tartanak. Az alapítvány szervezésében a Magyar Tudományos Akadémia épületében mutatkozott be az egri borászválogatott, illetve az idén összesen négy külföldi kiállításon - Londonban, Bordeaux-ban, a távol-keleti Taipaiban és Moszkvában - mutatták be az egri borokat. Hirt Mihály a további tervekről közölte: a szőlő- és bortermelők támogatására a jövőben Egri Borkereskedőház néven egy kereskedelmi hálózat létrehozását tervezi az alapítvány, amely marketing eszközökkel támogatja a borvidék borászait, és Egri bort közvetlenül Egerből szlogennek szervezi a borok értékesítését. Hozzátette: külföldön is nagy az érdeklődés az ötlet iránt, így akár 2 millió eurós alaptőkével is létrejöhet a kereskedőház.
QP | Quality Placement