A válaszadók háromnegyede szerint tiszta és biztonságos hely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, csak nagyon rossz a megközelítése - idézi a felmérés eredményeit a hvg.hu.

A Budapest Airport felkérésére a GfK piackutató március folyamán reprezentatív, szeptemberben pedig annak mélyebb megértése érdekében fókuszcsoportos kutatás keretében mérte fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megítélését.

QP | Quality Placement

A reprezentatív felmérés eredményei szerint a megkérdezettek nagy részében pozitív asszociációkat, érzéseket, emlékeket kelt a fővárosi repülőtér. A magyarok többsége egyetért abban, hogy a repülőtér hazánk kapujaként funkcionál, nemzetközileg elismert, jól szervezett és professzionális szolgáltatásokat nyújt, valamint folyamatosan fejleszt az utasélmény javítása érdekében.

Tízből hét-nyolc megkérdezett tágasnak, világosnak és tisztának tartja az épületet, míg a válaszadók kétharmad része szerint modern, dizájnos és az utasok számára praktikus kialakítású a repülőtér, melyek a logikus belső elrendezésnek, valamint az útbaigazító tábláknak és kijelzőknek köszönhetők elsősorban.

Kritikával legtöbben a repülőtér megközelíthetőségét és a parkolási lehetőségeket illették. A csoportos beszélgetések résztvevőinek többsége a repülőtér közúti megközelítését, a közvetlen kötöttpályás közlekedés hiányát, és az 2. Terminálhoz vezető gyorsforgalmi út rossz állapotát tartották a legnagyobb problémának.

Az általa megrendelt  kutatás eredményeit a Budapest Airport azután publikálta, hogy a sajtóban felmerült, hogy hazai nagyvállalatok konzorciuma megvenné a ferihegyi repülőteret. Korábban kormányzati részről több kritika érte a tulajdonost a reptér üzemeltetésben felmerülő hiányosságok miatt.