A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A tanulmányt a nyerteseknek az EU támogatási szabályokra vonatkozó módszertan szerint kell kidolgozniuk. A feltételek - egyebek mellett - a következők:

  • 250-300 kilométer hosszú, - jellemzően 250-300 vagy 350 kilométeres óránkénti sebességre tervezett, legalább évi 500 ezer utast szállító vasúti pálya,
  • legalább kettő, átlagosan legalább 135 ezer lakosú város városi közösségi közlekedési rendszerébe történő csatlakozás, intermodális csomópont,
  • speciális műtárgyak a folyók (Tisza, Körösök, Szamos) keresztezésére.

A nyertesekkel szeptember 28-án kötött szerződést a NIF.

Indult még a tenderen a "KÖZLEKEDÉS" Fővárosi Tervező Iroda Kft., a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és Ügynöki Kft., továbbá a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. is.

A Napi.hu 2018 márciusában közölte, hogy Szíjjártó Péter magyar külügyminiszter és román kollégája, Teodor Melescanu találkozóján felmerült, hogy a két ország gyorsvasutat építene közösen Budapest és Kolozsvár között A magyar kormány időközben már el is különített egymilliárd forintot a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.