Az egykori Rádió Taxit és a Tele5 Taxit összefogó társaság további akvizicióval készült föl a fővárosi taxi-piacot érintő, szeptember 1-től életbe lépő változásokra (miként a Zengő Zoltán vezette 6x6 is megvásárolta nemrég a Taxi2000-t és a Mini Mobilt), egy csehországi befektető oldalán megvette a csaknem húszéves múltra visszatekintő, de az utóbbi időben már csak 140 taxival fuvarozó Budapest Taxit. (A céget eladó befektetők között Korányi G. Tamás, lapunk főszerkesztője mellett több más pénzügyi újságíró és Dióslaki Gábor, a TEBÉSZ elnöke is megtalálható.)

Az új Budapest Taxi a fuvarozás mellett a havi mintegy 140 ezer utasa kulturális igényeinek kielégítésére is gondol, Horváth Csaba elmondta, az utasok menet közben a csendes címkiadáshoz szükséges, a vezetők elé felszerelt tablet-képernyőkön modern hazai festőművészek képeiben gyönyörködhetnek. Később a tableteken akár hirdetések is futhatnak, ezzel pótolva a taxik egyen-sárga festése miatt kieső hirdetési lehetőségeket.

Mint ismeretes, a fővárosi szabályozás eredményeképpen szeptember elsejétől minden korábbi utas-kedvezmény megszűnik, és mindannyian kilométerenként 280 forintos díjjal taxizhatunk az eddigi 169-240 forint közötti változatos tarifák helyett. Horváth Csaba becslése szerint ez 25-30 százalékos fuvarszám-visszaesést hozhat, de attól nem tart, hogy a taxisok újra az utcán keresik majd az integető utasokat, ellehetetlenítve ezzel a telefonos fuvarszervező cégeket. Lehet, hogy több lesz a leintés - minden taxi, a fuvarszervezőkön kivül maradók is, elvileg ugyannyiért visz minket- , de esőben, késő este vagy éppen a külvárosokban mindenki továbbra is telefonon hív majd kocsit, ezért a régi telefonszámok sokmilliós eszmei értéke megmarad.

Mások nem ennyire optimisták, a név nélkül nyilatkozó taxisok zöme jobban aggódik, nagyobb visszaesést és a szakma felhígulását várja az új szabályozástól.