Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Mol Nyrt. új alkalmazást indított a közelmúltban Move néven, a napokban az appot használók kaptak egy kérdőívet, amelyben többek között a következő kérdés szerepelt:

"Szeretnénk bemutatni neked egy lehetséges új szolgáltatásunkat. Képzelj el egy új internetes élelmiszerboltot, aminek az árai, termékválasztéka nagyjából egy hagyományos szupermarketének felelne meg (pl. Spar, kisebb Tesco). A kiválasztott termékek átvételére egy újszerű módot is kínálnánk: Mol benzinkutakon egy speciális, hűtő-rekesszel is ellátott csomagautomatából vehetnéd azokat át. Tetszene ez a szolgáltatás? "

Mi történik?

A kérdés alapján akár egy molos online élelmiszer-áruház indulására is lehet következtetni. Épp ezért megkerestük a Molt, hogy hol tart az ügy? Pusztán csak szondázzák az ügyfeleket vagy már küszöbön áll a szolgáltatás indulása. Ha igen, akkor hol indulhat el először a szolgáltatás az országban? Saját élelmiszer-beszerzési rendszert, hálózatot építene ki az vállalat vagy valamelyik élelmiszer-kiskereskedővel lépne partnerségre.

Mint ahogy tették azt a magyar OMV- és az azóta Mol-tulajdonba került magyar Lukoil-kutak, amikor Sparral kezdtek együttműködni. Ma már összesen 136 benzinkutas Spar-bolt működik. A szintén jelentős magyarországi kúthálózattal rendelkező Shell pedig évekkel ezelőtt a Tescóval társult, majd egy kis szünet után több kúton újra nyíltak Tesco-boltok. 

A Mol a kérdéseinkre reagálva közölte: 

A Mol jelenleg nincs jelen az e-kereskedelmi piacon, azonban folyamatosan követjük a kényelmi élelmiszer vásárlások fejlődését és az ezzel kapcsolatos innovációkat szerte a világban, valamint vizsgáljuk - többek között törzsvásárlóink körében - ebben a lehetséges szerepünket. Vállalatunk 2030-as hosszú távú stratégiájával összhangban az a célunk, hogy a változó fogyasztói igények folyamatos követésével közelebb kerüljünk vásárlóinkhoz, és olyan szolgáltatásokat tudjunk nekik kínálni, melyek megkönnyítik mindennapjaikat. Országos lefedettségünkből adódóan egyszerűen és magas színvonalon ki tudjuk elégíteni vásárlóink tankolással kapcsolatos igényei mellett akár azt is, hogy útközben elintézzék bevásárlásaikat, csomagot vegyenek át, vagy akár csak kellemes környezetben elfogyasszanak egy kávét és hot-dogot.

 

Az, hogy a Mol újabb lépést tenne a kiskereskedelmi piac felé nem meglepő. A házhoz szállítással kombinált online kiskereskedelmi tervekre még két évvel ezelőtt is rákérdezett a Napi.hu, akkor Orosz András, a Mol kiskereskedelmi üzletágának vezetője azt mondta,  a cég minden lehetőséget számba vesz, amelyekkel fejlesztheti a szolgáltatásait, növeli a fogyasztók kényelmét, amelyekre igény mutatkozik. 

Az olajcég - a válaszában is említett - stratégiája pedig részben arról szól, hogy hosszú távon az olajon túl, más szegmensekben meg kell vetnie a lábát. A társaság célja többek között, hogy továbbfejlessze az élelmiszer- és kiskereskedelmi ajánlatait és digitalizált fogyasztásicikk-kereskedőként jelentősen növelje az ebből származó bevételt és eredményt 2030-ra. 

Összességében tehát a Mol válasza alapján még csak szondázzák a leendő vásárlókat, mindenesetre jó eséllyel lehet belőle valami. Pláne, hogy a kiskereskedelemben az egyik legnagyobb érték az országos lefedettséget jelentő üzlethálózat, ami a Molnak megvan a kutak miatt. Egy Mol-méretű szereplő megjelenése minden bizonnyal élénkítheti majd az élelmiszer- és fogyasztásicikk-piaci versenyt.