Növekedéssel zárta 2021-es évet a magyar piacra harminc évvel ezelőtt belépő Spar - közölte a boltlánc. 

A tavalyi forgalom 791,8 milliárd forintra rúgott, ami 7,2 százalékos növekedésnek felel meg. A 2020-as hivatalos adatok szerint egyébként Spar a Lidl mögött a második helyen állt a boltláncok listáján, megelőzve a Tescót.

A 14 500 embernek munkát adó cég tavaly 6 új üzletet nyitott, 18 egységet pedig korszerűsített, emellett folytatódott a franchise-hálózat bővítése. A Spar csütörtökön publikált beszámolójából kiderült, hogy a magyarországi hálózat összesen 614 üzletből áll. A hálózathoz 35 hipermarket, 345 szupermarkettel, 98 franchise-üzlet, 136 benzinkutas bolt tartozik, ezek összalapterülete meghaladja a 439 ezer négyzetmétert. A sparos húsüzemek is jól szerepeltek: a bicskei egység nettó forgalma 44,56 milliárd forintot tett ki, a perbálié 6,27 milliárd forintra rúgott. 

A Spar közölte, hogy a munkavállalók megtartása érdekében különböző programokat működtet, emellett a környezetvédelem és fenntarhatóságra, valamint a társadalmi felelősségvállalásra kiemelt figyelmet fordít.