A bankok mellett a boltláncokat is rendszeresen célba veszik a csalók, adathalászok. A napokban a Lidl közölte, hogy semmi köze a cég nevében hirdetett porszívó-nyereményes játékhoz. Most pedig a Tesco figyelmeztet egy újabb átverésre.

 Csalók élnek vissza a Tesco nevével a Facebookon, a vállalat logóját használva. Ezért kérünk mindenkit, fokozottan ügyeljen arra, hogy ne kerüljenek veszélybe a személyes adatai!

Ahogy a Lidl, úgy a Tesco is készített egy összeállítást arról, hogyan kell kikerülni az átveréseket. 

  • A Tesco soha nem kéri a vásárlók bankkártya-adatait a közösségi média felületeken keresztül, különösen nem adománygyűjtés vagy promóciós aktivitás céljából.
  • Ha sms-ben vagy telefonon kér valaki személyes adatokat úgy, hogy korábban nem vettek részt egyetlen tescós nyereményjátékban sem, akkor az valószínűleg átverésről van szó. Ebben az esetben senki ne adjon meg semmilyen adatot!
  • Gyanakvásra ad okot, ha magyartalan, helytelenül írott szöveggel érkezik egy megkeresés. Jó eséllyel ez is átverés. 
  • Mindig érdemes megnézni, hogy valóban egy hivatalos, valós, szabályos nyereményjátékról jött-e az értesítés, illetve a játék rendelkezik-e hivatalos részvételi- és játékszabályzattal! A Tesco mindig feltölti a szabályzatait a tesco.hu oldalra, illetve a boltlánc Facebook-oldalára is.
  • Ha valaki bármilyen egyéb (online vagy nem online) felületen értesüla Tesco nevével jelzett nyereményjátékról, ellenőrizni kell, hogy a játék a Tesco oldalán szerepel-e. Amennyiben a vezető domain név eltér a tesco.hu-tól, az nem a Tesco Magyarország hivatalos weboldalán szereplő nyereményjáték, és valószínűleg hamis.