A koronavírus-járvány alaposan felforgatta a kiskereskedelmi piacot. A vevők több hullámban is megrohamozták a legnagyobb élelmiszerláncok boltjait, közben pedig rengeteg megrendelést adtak le a boltláncok online áruházaiba.

Márciusban sok netes áruházat működtető boltlánc, a Tesco, az Auchan, a Spar és a CBA is időt kért, volt, hogy két hétre előre lehetett csak foglalni. Akadt boltlánc, amely a korlátozott kiszállítási kapacitások, azaz a véges számú teherautó és házhoz szállítást végző munkatárs miatt napról napra nyitott új "időablakokat" a következő 1-2 hétre, amint azok beteltek, nem adott több időpontot.

Hamar lecsaptak a naptárra

A Tesco a kimagasló kereslet miatt rákapcsolt: az elmúlt hétvégén már 1-2 napra előre is lehetett időpontot foglalni, amire az elmúlt hetekben nem nagyon volt példa.

Most sem tartott sokáig: a vásárlók azonban gyorsan kapcsoltak és lecsaptak a szabad időpontokra. Kedden már több budapesti és egy velencei címre is csak a május 5-én induló hétre volt hely.

Új munkatársak, jégkockás furgonok

Bár csak rövid időre tudta felszabadítani a naptárát a Tesco, a korábbinál több megrendelést tud teljesíteni. Hetekkel ezelőtt ugyanis toborzásba kezdett a boltlánc: a megugró kereslet miatt határozott időre felvett 170 munkatársat, akik jellemzően más szektorokból érkeztek a boltlánchoz.

Emellett összefogott a magyar piacon több évtizede a jégkockákat többek között éttermeknek, kocsmáknak kisteherautókkal kiszállító Ice Cube Hungaryvel. Ez kézenfekvő partnerség. A Tesco részéről azért, mert Ice Cube-os sofőrök gyakorlottak a kiszállításban és a teherautóik megfelelnek az élelmiszer-kiszállításhoz szükséges szigorú minőségi és higiéniai követelményeknek. A jégkockás cégnek pedig azért, mert a tescós együttműködéssel a vendéglátóipari egységek bezárása miatt kieső forgalmat részben kompenzálni tudja.