A nyári hatezerről nyolcezerre nőtt a forgalomból ideiglenesen kivont buszok száma, mert sem a turistaforgalom, sem a munkásszállítások nem indultak be, ugyanakkor a buszos vállalkozások kimaradtak minden állami mentőcsomagból.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) ezért közösen fordult a Gazdasági Újraindítási Akciócsoport vezetőihez a különjárati belföldi személyszállító cégek megmentése érdekében - olvasható a portálon.

QP | Quality Placement

A szervezetek azt javasolják, hogy

  • a szolgáltatás általános forgalmi adója csökkenjen 5 százalékra,
  • hosszabbodjon meg a regisztrált álláskeresők munkahelyteremtő bértámogatásának időtartama,
  • a 2020 novemberében bevezetett 50 százalékos bértámogatás pedig terjedjen ki azokra az autóbuszos személyszállító vállalkozásokra, amelyeknek a forgalma a 2019-eshez képest igazoltan legalább 30 százalékkal csökkent.
  • A turizmus tartós visszaesése miatt a járművek forgalomból való ideiglenes kivonásának lehetőségét 2021 végéig automatikusan meg kellene hosszabbítani az idei úthasználati jogosultságok átvezetésével együtt.
  • Szükség lenne célzott támogatásra is a forgalomból kivont buszok állagmegóvásához.
  • Csökkenteni kellene a casco összegét és a felülvizsgálni a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások rendszerét.

Nem lesz sofőr sem

Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára szerint sok idős sofőr nem áll majd újra munkába, a fiatalok közül pedig többen tartósan átigazoltak a tömegközlekedési cégekhez.

A hivatásos gépjárművezetők képzésének visszaemelése az OKJ rendszerébe rendkívül fontos a majdani utánpótlás miatt, hiszen most mintegy 2,5 millió forintba kerül egy buszvezetői jogosítvány megszerzése.