Működtető felszámolás mellett döntött a sármelléki repülőtér felszámoló-biztosa, így április elsejétől ismét beindul a Balaton Airport az SCD Group üzemeltetésében - jelentette be Suchman Tamás, a Balatoni Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke a szervezet pénteki ülésén Siófokon. A BFT elnöke kifejtette, az üdülőrégió igenforgalmi teljesítménye nagyban függ attól a sármelléki repülőtértől, amely komoly kormányzati és vállalkozói tőkéből indulhatott be, 140-200 ezres utasforgalom lehetőségét magába rejtve. A tulajdonos a válság miatt komoly adósságokat halmozott fel és elkerülhetetlenné vált a felszámolás. Az egyeztetéseken - amelyben Suchman Tamás is részt vett, - az SCD vállalta az üzemeltetést, megállapodásra törekedve az érintett önkormányzatokkal. Az üzleti kapcsolatai révén első évben 50 ezer körüli utasforgalom elérését célul tűző SCD jelezte, szeretné tartósan megszerezni az üzemeltetői jogokat - derült ki Suchman Tamás beszámolójából. Az SCD közleményben reagált Suchman szavaira. E szerint a pályázati eljárás eredményes volt, amelyen az SCD csoport tette a legjobb ajánlatot, a szerződéskötési folyamat pedig még nem zárult le a tulajdonos sármelléki és zalavári önkormányzatokkal. Az SCD Group és a tulajdonos önkormányzatok cáfolták azt is, hogy a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke Suchman Tamás részt vett az SCD és az önkormányzatok közötti megállapodás előkészítésében. A BFT mai tájékoztatóján ismertetett, a Sármelléki Repülőtér tervezett utasforgalmára vonatkozó számadatok sem tükrözik SCD számításait, azok nem egyeznek a társaság álláspontjával. Az SCD csoport és a megállapodásban érintett önkormányzatok kizárólag a nemzetközi légikikötő üzemeltetéséről aláírt szerződést követően kívánnak nyilvánosság elé állni - fogalmaz a közlemény. Lapunk elsőként számolt be arról a múlt hónap elején, hogy január első napjaiban jött létre megállapodás a reptér korábbi üzemeltetőjét felszámoló Vectigalis Zrt. és egy magyar tulajdonban levő vállalat között a légikikötő üzemeltetéséről és újraindításáról. (Ez a magyar cég tehát az SCD.) Varga Jenő, a felszámoló cég első embere akkor a Napinak elmondta, hogy a Fly Balaton iránt több külföldi (brit, orosz) és hazai cég is élénken érdeklődött, de olyan biztos hátterű bérlőt kerestek, amely a működtetési költségek fedezése mellett garantálja a reptér biztonságos üzemeltetését is. A tavaly november eleje óta felszámolás alatt álló korábbi üzemeltető, az ír tulajdonban levő Cape Clear Aviation (CCA) ugyanis már tavaly sem tudott ennek megfelelni. A reptér 2009. októberi bezárásáig összesen 15 ezer utas fordult meg Sármelléken, míg a 2008-as évben ennek közel tízszerese landolt a Hévíz közeli fogadóépületben. A CCA 6-700 millió forintos adósságot halmozott fel.