Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az üzemanyagok árstopjának bevezetése után a Magyarországon értékesített üzemanyag közel 90 százaléka lehetett hatósági áras, míg a július 30-i szigorítás után 63 százalékra csökkent ez az arány - írja a G7, ami az újabb változtatás hatását fürkészi. Eddig ez változás, a céges autók kizárása hozhatta a legnagyobb hatást.

Ez ugyanis a teljes tankolt mennyiség megközelítőleg 15 százalékát érintheti. Bár a leginkább a szerelők, egyéni vállalkozók autói, a nagyvállalati juttatásként adott autók céges tankolása kapott nagyobb visszhangot, a 7,5 tonna alatti kisteherautók kizárása jóval nagyobb hatású, hiszen ez adhatja a kutakon tankolt teljes mennyiség körülbelül negyedét.

Tovább fogják hárítani

Ezek azok a kisteherautók, kéttengelyes teherautók, amivel az élelmiszerboltokba viszik az árut, amivel a futárok a csomagokat kézbesítik. Ennek pedig biztosan közvetlen hatása lesz az infláció megugrására. Az alacsony profitrátával dolgozó logisztikai szektor ezt a költséget szinte azonnal tovább fogja hárítani.

Továbbra is a hatósági árat kell alkalmazni a mezőgazdasági gépekre, az Eurostat adatai alapján ezek fogyasztása azonban aligha nagyobb a teljes üzemanyag-felhasználás két százalékánál.

A taxisok továbbra is olcsóbban kapják az üzemanyagot. Hétezer taxissal számolva és éves 50 ezer kilométer futásteljesítményt feltételezve is a teljes személygépjármű-állomány fogyasztásának csak egy százalékát adná.