Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
2021. május 1-től a Coca-Cola HBC a diszkont áruházakban az eddig elérhető 1,75 literes kiszerelést 2 literesre cseréli, ezzel is alkalmazkodva a megváltozott fogyasztói igényekhez.

 - olvasható az üdítőital-gyártó közleményében.

Ezzel visszatérnek a korábbi, nagyobb palackok, amelyektől a cég 2015-ben búcsúzott pontosan azok miatt az okok miatt, amelyeket most is említ.

Niklós László, a cég korábbi ügyvezető igazgatója így fogalmazott lapunknak 2015 decemberében:

Az értékesítés változásait nézve megfigyelhető a diszkontok előretörése. A vásárlói szokások is átalakultak az elmúlt időszakban: a fogyasztók gyakrabban járnak vásárolni, de abszolút értékben kevesebbet költenek egy-egy alkalommal. Ehhez a tendenciához igyekszünk portfóliónkat is igazítani akár ízekben, promóciós ajánlatokban is, de legfőképp a kiszerelésekben. E trendet lekövetve váltottuk le idén a 2 és a 2,5 literes palackokat, helyettük, 1,75 és 2,25 literes kiszereléseket hoztunk be. Elsődleges célunk az volt, hogy a fogyasztási alkalmakhoz a legrelevánsabb kiszereléseket kínáljuk, kedvezőbb darabáron. Úgy tapasztaljuk, a magyar fogyasztók elfogadták és üdvözlik ezt a változást.

Más-más kiszerelések az üzletekben

Az új, 2 literes kiszerelések az Aldi, a Lidl és a Penny Market üzleteiben lesznek elérhetőek.  A diszkontláncoknál a vásárlók jellemzően nagy volumenben vásárolnak, ezt a választást segíti majd a termékek címkéjén a családi kiszerelés felirat is - írja a cég.

Az új csomagolásban a Coca-Cola, a Coca-Cola Zero, a Coca-Cola Zero Lemon, a Coca-Cola Light, a Fanta narancs, a Fanta narancs Zero és a Sprite üdítőitalok kerülnek a diszkontüzletek polcaira.

Getty Images

További változás a Coca-Cola HBC Magyarország termékkínálatában, hogy a vállalat a hiper- és szupermarketekben, valamint a független üzletekben az 1,25 literes kiszerelésű szénsavas üdítőital termékeit 1 literes kiszerelésre cseréli, míg az 1,25 literes palackok a diszkont üzletekben továbbra is elérhetőek maradnak.

Az új kiszerelés méretéből adódóan a kategória vásárlói bázisának szélesítésére, illetve a gyakoribb impulzív vásárlás elősegítésére szolgál a cég szerint.

Itt írtunk arról is, hogy hatott az árakra a 2015-ös váltás.