A Coca-Cola plakátkampánya által kirobbantott botrány egyik szála, hogy ki engedélyezte a metrók teleplakátolását a fideszes politikusoknak nem tetsző Coca-Cola-hirdetésekkel, amelyeken meleg párok láthatók - kezdi háttérelemzését a Magyar Hang. A BKV Zrt. két reklámcéget nevezett meg, amelyek felelnek azért, milyen hirdetések jelennek meg a metrókon és az aluljárókban.

A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, amely a BKV felületeinek reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is jogosult. A hirdetési kampányokat tehát a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői - a járművek külső felületeire vonatkozóan a Publimont Kft., a belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt. - koordinálják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban - derül ki a vállalat tájékoztatójából.

QP | Quality Placement

A Peron Reklám Kft kisebbségi tulajdonosa a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló BKV Zrt. A többségi tulajdon több tulajdonos közös üzletrésze, melyek együttes képviselője a Hajdú Vagyonkezelő Kft. Rajtuk kívül a közös üzletrész tulajdonosa még JCDecaux Hungary Zr. és a Publimont Hirdetésszervező Kft., vagyis az a két cég, amelyeket a BKV a Peron Kft. szerződött albérlőiként tart számon.

A jármű külső felületeinek hirdetéseiért felelős Publimont egyik tulajdonosa pedig nem más, mint maga Mészáros Lőrinc milliárdos vállalkozó, aki a A 100 leggazdagabb 2019-es listáján 296 milliárd forint becsült vagyonnal a 2. helyen szerepel.