A BKV Rt. adósságait legutóbb 2002-ben fizette ki az állam, azóta a cég 70 milliárd forint hiányt halmozott fel (körülbelül három Nemzeti Színház ára), tavaly 11 milliárd volt a deficit és az idei évre a régi vezetés 16 milliárd forint veszteséget tervezett – derül ki a cég januárban kinevezett új vezérével, Antal Attilával készült Világgazdaság-interjúból. Ezzel szemben az új menedzsment 13 milliárdos üzemi veszteséggel számol 2007-re. A helyzet javításáért két fronton indítottak harcot. Egyrészt növelik a bevételeket, leginkább a bliccelés visszaszorításával, másrészt a BKV szervezetének egyszerűsítésével igyekeznek csökkenteni a kiadásokat. Bő fél éven belül kiírják a pályázatot az elektronikus jegykezelési rendszer kiépítésére, amely majd lehetővé teszi, hogy az utas a járművek igénybevételével arányos díjat fizessen. A közlekedési vállalat járműparkjának megújításához 50 milliárd forintra lenne szükség, de a Combinók és a kettes metró új járművei beszerzésének figyelembevételével is csak ennek felével számolhatnak. A beruházási tervek között fontolgatják, hogy a 7-es vonalán Dél-Amerikában már bevált, 25 méteres óriás buszhernyókat állítanak forgalomba.
QP | Quality Placement