Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Most a Lidl nevében próbálkoznak átverni az embereket a 85 ezres kuponakciót hirdető csalók. A boltlánc a hivatalos Facebook-oldalán közölte, hogy nem hirdetett ilyen akciót.

"Aktuális kampányainkról és akcióinkról kizárólag a Lidl Magyarország hivatalos felületein adunk tájékoztatást. Kérjük, hogy személyes adataitok védelme érdekében ne töltsétek le ezt a kupont és ne adjátok meg személyes adataitokat" - áll a Lidl tájékoztatójában.

Nem kímélik a boltláncokat

Pár nappal korábban a Tesco volt a csalók célkeresztjében. A cég nevében kezdtek álkuponokat küldözgetni ismeretlenek. Amikor valaki rákattint a mások által megosztott Facebook-hirdetésre, a hivatkozott weboldalon elindul egy "játék", amelyben három egyszerű kérdésre kell válaszolni. Ezért cserébe egy kupon jár, amelyet meg kell osztani az érvényesítéshez. A kupon természetesen nem valódi, de az applikáció megszerzi a megosztó összes adatát.

Augusztusban pedig a Penny nevében hirdettek szintén 85 ezres kuponakciót ismeretlen csalók, akik a bankok elleni adathalász-támadáshoz hasonló módszert alkalmazták. Egy klónozott oldalt hoztak létre, amely a Penny market logója megtalálható, az URL-címből viszont látszott, hogy az nem a boltlánc hivatalos webcíme, csak hasonlított rá. Akkor a Penny is gyorsan lépett és figyelmeztette az érintetteket, hogy nincs köze az álkuponos "akcióhoz".