Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Tribune Ventures Hungary (TVH), korábbi nevén Orangeways Zrt. és a Gemenc Volán Zrt. közötti alvállalkozói szerződés felbontását követelte a mintegy hetven a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezethez (SZAKSZ) tartozó autóbusz-vezető szerdán Szekszárdon.

A demonstráción részt vevő Tolna megyei, kaposvári és pécsi sofőrök azt követelték, hogy a TVH vegye vissza a még decemberben a spontán munkabeszüntetés miatt kirúgott alkalmazottakat és utalják át az elmaradt béreket. Dobi István a SZAKSZ elnöke azt állítja, hogy TVH nem folyósítja a levont szakszervezeti járulékot, az önkéntes nyugdíjpénztári tagdíjakat, és a korkedvezményes nyugdíjhoz levont járulékokat sem. Az érdekképviseleti vezető petíciót kísérelt meg átadni a Gemenc Volán ügyvezetőjének, aki azonban nem tartózkodott az irodájában. A 52 oldalas dokumentumot Dobi szerit több mint 700 utas is aláírta akik a menetrend szerinti közlekedés zavartalan biztosítását kérik.

Kovács Miklós, a TVH vezérigazgatója a Napi Gazdaság Online-nak nak úgy fogalmazott, hogy hallani sem akar a korábban elbocsátott alkalmozattak munkaviszonyának helyreállításáról, mivel a decemberi törvénytelen munkabeszüntetés következtében 217 járat nem indult el, ami 3 millió forintos kárt okozott a vállalatnak. Kovács állítja, hogy a munkabéreket és a béren kívüli juttatásokat is időben megkapták a dolgozók, a járatok menetrendszerint, minden fennakadás nélkül közlekednek.

A TVH és munkavállalói között a konfliktus december elején robbant ki, amikor a Tamási és Dombóvár között szolgálatot teljesítő autóbuszvezetők spontán munkabeszüntetést tartottak miután elmondásuk szerint bérüket többszöri alkalommal nem utalta időben a cég. A munkaadó által törvénytelennek minősített akció nyolc résztvevőjét elbocsátotta a cég. A narancsbuszokat üzemeltető társaság átszervezés alatt áll, új stratégiai befektető is van a láthatáron - fogalmazott Kovács aki szerint ennek tudható be mind a helyközi, mind a nemzetközi járatokon előforduló likviditási gondok. A vezérigazgató szerint a névváltoztatás stratégiai döntés eredménye, a tulajdonosi szerkezet egyelőre nem változott. A SZAKSZ pénteken Budapesten, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. előtt folytatja a tiltakozást.