A korábbi tervek ellentétben nem különböző meghajtású autókat fog gyártani a BMW Debrecenben, hanem a teljesen elektromos modellek alá külön padlólemezt terveznek, és ezt fogják gyártani 2025-től - idézte a Magyar Nemzet Oliver Zipse vezérigazgató bejelentését.

A Debrecen melletti fejlesztési területen a korábbi bizonytalanság ellenére töretlenül zajlik az infrastruktúra kiépítése.

A leendő BMW-gyárnak is teret adó Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben kiválasztották az ivóvízellátást és a szennyvízelvezetést biztosító közművek kivitelezőjét, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a vállalkozók nettó 802 millió forintért végzik el a munkát. Megkezdték az iparterület vasúti kapcsolatának a kivitelezését is, ami közel 55 milliárd forintba kerül.

Az átépítésnek köszönhetően a fejlesztők ígérete szerint a vonalon a lehetővé válik az óránként 80-100 kilométeres sebességű közlekedés a 225 kN tengelyterheléses, azaz vélhetően igencsak nehéz szerelvények közlekedése.