A nemzeti versenyhatóság eljárása során azt vizsgálta, hogy a Digi Távközlési és Szolgáltató Kft. megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat „DIGINet 1000” nagysebességű internet csomagjának népszerűsítésekor, amikor azt a benyomást keltette, hogy ügyfelei a szolgáltatás során minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált sebességet (pl.: „Modern optikai technológia mostantól az ön otthonában is. 1000 mbit/s családi méretű internet egységesen mindenkinek.”).

A vizsgálat megállapításai alapján a cég elhallgatta a fogyasztók elől, hogy az ígért sebesség eléréséhez – vagy akár csak megközelítéséhez – a saját eszközeiknek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek: például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a Digi által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas. A cég hiányosan tájékoztató reklámjai így megtévesztették a fogyasztókat a szolgáltatás lényeges jellemzőiről, torzítva ügyleti döntésüket.

A GVH Versenytanácsa 190 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért.

Együttműködött a cég

A döntés figyelembe vette, hogy a – tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltó – cég új vezetése elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati megfelelési programjának fejlesztését vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60 százalékos bírságcsökkentést eredményeztek.

A GVH például figyelembe vette, hogy a a jogsértő kommunikációs időszak óta tulajdonost váltó társaság elismerte a hatóság megállapításait, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati megfelelési programjának fejlesztését is vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez.

A DIGI egyébként a hatóság eljárást lezáró határozata előtt, a vizsgálat kezdetét követő hónapban módosította reklámanyagait, hogy megfeleljen a vizsgálat során felmerült kifogásoknak és biztosítsa a pontos, jogszabályoknak megfelelő ügyféltájékoztatást. A GVH az akkor még az RCS & RDS irányítása alatt terjesztett reklámokat vizsgálta, de addigra már új tulajdonoshoz, a 4iG-hez került a szolgáltató, amely jelezte, hogy „az ügyfélközpontú működés fontos elemeként az elvárásoknak messzemenően megfelelő etikus üzleti kommunikációt, magas szintű kiszolgálást követel meg leányvállalatánál.”