Az előző hónaphoz és tavaly októberhez képest is áremelkedést mutat az áruházláncoknál az mfor.hu fogyasztóikosár-összehasonlítása. Az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy üzletének kínálata alapján tavaly októberhez viszonyítva átlag 2,7 százalékkal kerül többe ugyanaz a termékcsoport. Komolyabb, 4,7 százalékos áremelkedés volt az Auchannál, az Intersparban 2,4 százalékkal kellett többet fizetni, a Tescónál egy százalékkal nőttek az árak egy év alatt.

Havi összehasonlításban 0,2 százalékkal nőttek az árak. Ez 37 forintos árkülönbséget jelent a szeptemberhez képest - így jött ki a számla végösszege 20 080 forintra az előző havi 20 043 forint után.

QP | Quality Placement

Vaskos áremelkedést mértek a hírportál sajtómunkásai a gyümölcsosztályokon. Egy hónap alatt 33 százalékkal került többe a banán és 39 százalékot drágult az alma. Tíz százalékot meghaladó drágulást találtak az üdítőnél (+16), a májasnál (+12), valamint a kávénál és a teánál (+10-10). Olcsóbb lett viszont egy hónap alatt a tojás (14 százalékkal), a narancslé (13 százalékkal) és a tészta (11 százalékkal).

Tavaly októberhez képest "csak" 4,9 százalékkal kerül többe a banán és 5,7 százalékkal az alma. Eközben 20 százalék feletti áremelkedés történt a rizsnél (+27) és a burgonyánál (+23). Sokat drágult a kenyér is egy év alatt: tavaly októberhez viszonyítva 15 százalékkal kell többet fizetni érte. Tíz százalékot meghaladó árcsökkenés (-14) kizárólag a tojásnál volt tapasztalható.