Új recepttel és csomagolással kezdik forgalmazni a Dreher Classicot, amely mostantól Dreher Gold néven fut majd. A kőbányai sörgyár zászlóshajóját hosszas íztesztelés után vezették be - jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján az Asahi japán sörkonzorcium tulajdonában lévő magyar gyártó.
A cég az elmúlt időszakban bátran kísérletezett a söreivel, eleinte a kisebb szériás termékekkel - elég csak a Hideg, Tripla, Mozaik, Nyári és Amerikai komlós termékekre gondolni -, de hoztak be új brandeket is, mint a Peroni vagy az Asahi Superdry. Az átpozícionálást pedig már január végén megkezdték a Kozel újracímkézésével és ízbeli átgondolásával, amely mostantól svetly helyett premium jelzővel fut. (Ez utóbbit a Napi.hu is tesztelte február elején, melyről itt olvashat.)
Kapcsolódó
A zászlóshajó viszont egyértelműen a Dreher névadó márka itthon, jól mutatja ezt, hogy az üzemben készülő 500 millió korsónyi sörből 75 millió az alapmárka részesedése.
"A piaci adatokat nézve, nemcsak nekünk, hanem a fogyasztóknak is fontos, ha a Dreher márkával történik valamit. A Dreher Classic kívül és belül is megújul, Dreher Gold névre kereszteltük. De a legfontosabb, hogy elhagytuk a kukoricagrízt a receptből és kristálytiszta vízből fog készülni - mondta el Wilheim Gábor marketingigazgató a sajtótájékoztatón. A bevezetést hosszas íztesztelés előzte meg, amelyben érezték a visszajelzést a fogyasztóktól, hogy a pótalapanyagoktól - kukoricagríz - forduljanak a komló-víz-maláta szentháromság felé.
Mire a boltokba kerül az új sör és teljesen lecserélődik a Classicból megmaradt készlet, nagyjából 4-6 hét lehet. Ekkor már a fogyasztóknak nem marad más, csak hogy megszokják az új ízt.
Lapunk kérdésére elmondták, hogy a növény az eredeti, 2006-os Classic receptúrájának is része volt. Azt is közölte a cég, hogy ugyan a gyártási költség nő, de az átadási ár nem változik.
Tesztelve az új sört, az ízben valóban nem érződik már az édeskés, majd leginkább poloskásnak mondható utóíz, amely eddig jellemezte a sört. A szín bár a cég állítása szerint sötétebb, még most is egy világosan arany láger. Egyértelműen pozitív változás, hogy érződik a maláta kicsit tompa, nagyon picit rozsos aromája, kár, hogy viszonylag hamar eltűnik. Ugyanakkor az biztos, hogy a láger nagyüzemi sörök között itthon egyértelműen a felső kategóriába sorolódik, de a cég felvállaltan az eddigi rajongókat sem akarta elveszteni, tehát senki se várja, hogy az eredeti cseh Pilsner Urqellhez hasonló, már szinte a szaglásra is kiható komlós aromával találkozik. Ez egyszerűbb, de kompakt sör lett most a Drehertől, amely a kocasörfogyasztónak is megfelel és a komló-/malátafasiszta kézműves sörrajongó is úgy tehet le, hogy ez egy korrekt világos.

Napi.hu, Szabó Dániel
Legolvasottabb

Szputnyik, Astra, Pfizer, Sinopharm: mindegyik megfelelő védettséget ad egy szerb kutatás szerint

Mikor tér vissza a 20 fokos meleg? Megérkezett a 7 napos előrejelzés!

Szeretné tudni, milyen erős a védettsége az oltás után? Íme, a szakorvos javaslata

Új eljárással hasznosul a használt sütőolaj

Beütik a szeget a bitcoin koporsójába, összeomlóban az árfolyam

Ezt kell tudni az osztatlan közös tulajdonról és használatról (1. rész)

Megérkezett Európába az indiai vírusváltozat, ami ott újraindította a járványt

Koronavírus: ezt mutatják most a szennyvízadatok
