Új recepttel és csomagolással kezdik forgalmazni a Dreher Classicot, amely mostantól Dreher Gold néven fut majd. A kőbányai sörgyár zászlóshajóját hosszas íztesztelés után vezették be - jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján az Asahi japán sörkonzorcium tulajdonában lévő magyar gyártó.

A cég az elmúlt időszakban bátran kísérletezett a söreivel, eleinte a kisebb szériás termékekkel - elég csak a Hideg, Tripla, Mozaik, Nyári és Amerikai komlós termékekre gondolni -, de hoztak be új brandeket is, mint a Peroni vagy az Asahi Superdry. Az átpozícionálást pedig már január végén megkezdték a Kozel újracímkézésével és ízbeli átgondolásával, amely mostantól svetly helyett premium jelzővel fut. (Ez utóbbit a Napi.hu is tesztelte február elején, melyről itt olvashat.)

A zászlóshajó viszont egyértelműen a Dreher névadó márka itthon, jól mutatja ezt, hogy az üzemben készülő 500 millió korsónyi sörből 75 millió az alapmárka részesedése.

"A piaci adatokat nézve, nemcsak nekünk, hanem a fogyasztóknak is fontos, ha a Dreher márkával történik valamit. A Dreher Classic kívül és belül is megújul, Dreher Gold névre kereszteltük. De a legfontosabb, hogy elhagytuk a kukoricagrízt a receptből és kristálytiszta vízből fog készülni - mondta el Wilheim Gábor marketingigazgató a sajtótájékoztatón. A bevezetést hosszas íztesztelés előzte meg, amelyben érezték a visszajelzést a fogyasztóktól, hogy a pótalapanyagoktól - kukoricagríz - forduljanak a komló-víz-maláta szentháromság felé.

Mire a boltokba kerül az új sör és teljesen lecserélődik a Classicból megmaradt készlet, nagyjából 4-6 hét lehet. Ekkor már a fogyasztóknak nem marad más, csak hogy megszokják az új ízt.

- Vélemény
Önironikus és gagszerű módon épp azon a napon jelentették be, hogy elhagyják a kukoricagrízt, amikor az üzem éttermében éppen kukoricaheteket hirdettek a dolgozóknak.

Lapunk kérdésére elmondták, hogy a növény az eredeti, 2006-os Classic receptúrájának is része volt. Azt is közölte a cég, hogy ugyan a gyártási költség nő, de az átadási ár nem változik.

Tesztelve az új sört, az ízben valóban nem érződik már az édeskés, majd leginkább poloskásnak mondható utóíz, amely eddig jellemezte a sört. A szín bár a cég állítása szerint sötétebb, még most is egy világosan arany láger. Egyértelműen pozitív változás, hogy érződik a maláta kicsit tompa, nagyon picit rozsos aromája, kár, hogy viszonylag hamar eltűnik. Ugyanakkor az biztos, hogy a láger nagyüzemi sörök között itthon egyértelműen a felső kategóriába sorolódik, de a cég felvállaltan az eddigi rajongókat sem akarta elveszteni, tehát senki se várja, hogy az eredeti cseh Pilsner Urqellhez hasonló, már szinte a szaglásra is kiható komlós aromával találkozik. Ez egyszerűbb, de kompakt sör lett most a Drehertől, amely a kocasörfogyasztónak is megfelel és a komló-/malátafasiszta kézműves sörrajongó is úgy tehet le, hogy ez egy korrekt világos.

Napi.hu, Szabó Dániel