A Magyar Édességgyártók Szövetsége (Hunbisco) az MTI kérdésére azt írta, hogy a húsvéti szezonális édeségek forgalma a korábbi években akár az ezer tonnát is elérte. A tapasztalatok szerint 40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl a legnépszerűbb. A csokitojás csak alig marad ettől el, míg a fennmaradó hányadot az állatfigurákról mintázott üreges csokoládék teszik ki.
A szövetség úgy látja, hogy a vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma. Népszerűek a hagyományos ízvilágot felidéző termékek is - írták.
A húsvéti csokoládéfigurák forgalma 2019-ben 5 milliárd forint volt, ám 2020-ban a járvány első hulláma épp ebben az időszakban okozott jelentős csökkenést. A Hunbisco akkor a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésével magyarázta, hogy kevesebb termék fogyott. A kereslet fokozatos emelkedésének köszönhetően a szezonális édességek forgalma karácsonykor már megközelítette a korábbi évek mennyiségét - tették hozzá.
Legolvasottabb

Újabb 199 embert halt meg, ezer alatt a lélegeztetőgépen lévők száma

Mélyen meghajolt a kormány Brüsszel előtt

Érkezik a nagy zuhé, keddre elsőfokú figyelmeztetés van érvényben

Szputnyik, Astra, Pfizer, Sinopharm: mindegyik megfelelő védettséget ad egy szerb kutatás szerint

Újabb oltásra lehet szükségük a kínai vakcinával oltottaknak

Alakul a nagy brexitkatasztrófa

Ez a legrosszabb hét a járvány kitörése óta, két ország húzta a számokat

Követelik a tokiói olimpia lemondását, komoly a baj
