A globális felmérést a kereskedelmi márkák iránti fogyasztói bizalomról 2014. február 17. és március 7. között végezték, több mint 30 ezer internetet használó fogyasztó megkérdezésével hatvan országban: Európában, Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában. A piackutató cég az MTI-hez hétfőn eljuttatott tájékoztatása szerint a kereskedelmi márkák értékben mért piaci részesedése 45 százalékkal Svájcban a legnagyobb, majd az Egyesült Királyság és Spanyolország következik 41-41 százalékkal. Legalacsonyabb, 5 százalékos a mutató Ukrajnában, míg Oroszországban 6 százalék.

Az európai fogyasztók átlag 70 százaléka úgy gondolja, hogy a gyártói márkák mellett a kereskedelmi márkák jó alternatívát jelentenek, valamint 69 százalékuk szerint előnyös ár-érték arányt képviselnek a láncok saját márkái. A megkérdezett európaiak közül csak átlag minden harmadik vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkák nem felelnek meg a minőségi igényeinek.

A magyar fogyasztók többsége szintén kedvezően ítéli meg a boltláncok kereskedelmi márkás élelmiszereit, háztartási vegyi áruit és kozmetikai cikkeit, több mint 70 százalékuk ezen termékek minőségének javulását érzékeli az utóbbi időben. A cég közleménye idézi Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét, aki elmondta, hogy a saját márkás termékek teljes forgalmának kétharmad körüli aránya diszkontokra jut, nem csak mennyiséget, hanem értéket tekintve is.