Az olasz Mediawatch Osservatorio Giornalistico felmérése szerint az utóbbi években sokat nőtt az online médiafogyasztás a helyi internetezők körében. A 2007-ben mért 25 százalékos aránnyal szemben ma már az olaszok 39 százaléka követi az interneten is a híradásokat – igaz, a nyomtatott sajtó még mindig erősen tartja magát. Egy júliusi felmérés szerint ugyanis a helyiek 62 százaléka úgy véli, a papíralapú újság olvasása praktikusabb és a szemnek is kényelmesebb, mint monitoron. A klasszikus sajtóorgánumok erős helyzete ellenére azonban az elmúlt három évben 18 százalékról 45 százalékra nőtt azok aránya, akik úgy vélik, az online hírforrások legalább annyira megbízhatóak, mint a nyomtatott és elektronikus sajtó hírei.

A 18 és 60 év közötti olasz lakosság körében készült felmérés szerint nem csak a hírfogyasztás, de az online közösségi jelenlét is egyre nagyobb teret hódít: 2007 és 2010 között 12-ről 59 százalékra emelkedett az online közösségi oldalakat is használók aránya. Csakhogy az internet kínálta lehetőségek közül többel szemben továbbra is erősen bizalmatlanok az olaszok.

A válaszadók kevéssé szimpatizálnak az online kereskedelemmel, és nem kifejezetten bíznak az internet alapú fizetésben sem. Ez utóbbi esetében a megkérdezettek csak 21 százaléka véli úgy, hogy a digitális kifizetések megbízhatóak.

Kutatási adatok szerint az internetezők aránya a magyar lakosság körében 2009-ben elérte az 50 százalékot. Az Információs Társadalom és Hálózatkutató Központ (Ithaka) 2010. márciusában közzétett felmérése szerint a hazai internethasználók körében erőteljes a hírfogyasztók és a közösségi emberek aránya. Az 1500 fő megkérdezésével készült kutatás szerint a magyar internetezők 68 százaléka naponta vagy naponta többször használja a netet, míg 23 százaléka saját állítása szerint egész nap online. A hetente vagy ennél ritkábban internetezők aránya nem érte el a tíz százalékot a mintában.