A 18 és 60 év közötti olasz lakosság körében készült felmérés szerint nem csak a hírfogyasztás, de az online közösségi jelenlét is egyre nagyobb teret hódít: 2007 és 2010 között 12-ről 59 százalékra emelkedett az online közösségi oldalakat is használók aránya. Csakhogy az internet kínálta lehetőségek közül többel szemben továbbra is erősen bizalmatlanok az olaszok.
A válaszadók kevéssé szimpatizálnak az online kereskedelemmel, és nem kifejezetten bíznak az internet alapú fizetésben sem. Ez utóbbi esetében a megkérdezettek csak 21 százaléka véli úgy, hogy a digitális kifizetések megbízhatóak.
Kutatási adatok szerint az internetezők aránya a magyar lakosság körében 2009-ben elérte az 50 százalékot. Az Információs Társadalom és Hálózatkutató Központ (Ithaka) 2010. márciusában közzétett felmérése szerint a hazai internethasználók körében erőteljes a hírfogyasztók és a közösségi emberek aránya. Az 1500 fő megkérdezésével készült kutatás szerint a magyar internetezők 68 százaléka naponta vagy naponta többször használja a netet, míg 23 százaléka saját állítása szerint egész nap online. A hetente vagy ennél ritkábban internetezők aránya nem érte el a tíz százalékot a mintában.