Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Nem közölte a hvg.hu érdeklődésére a Dunakeszi Járműjavító Kft., hogy a május elején kezdődött elbocsátási hullám hány munkavállalót érint. A menedzsment nem cáfolta a kényszerű leépítést. A Dunakeszi Post legalább 9 dolgozó elbocsátásáról írt, az Opten adatai szerint a cégnél jelenleg 643-an dolgoznak.

Más forrásból a lap úgy értesült, hogy az elbocsátások mértéke nem éri el a csoportos létszámleépítés törvényi mértékét, ami 300 főnél többet foglalkoztató cégnél legalább 30 munkavállalót jelentene.

Frissítés! Reagált a cég

A Dunakeszi Járműjavító Kft. valóban kénytelen volt megválni tizenegy munkavállalójától, melynek oka a gyártásban lévő projektek átütemezése volt - közölte Wein András ügyvezető igazgató. A társaságnál működő érdekképviseletekkel és az üzemi tanáccsal az elmúlt időszakban az egyeztetés folyamatos volt, a megállapodás a munkavállalók hosszú távú foglalkoztatása érdekében megszületett. Az olyan gyártó és termelő vállalatoknak, mint társaságunk, egy folyamatosan változó gazdasági környezetben dinamikusan szükséges alkalmazkodniuk mind a piaci kihívásokhoz, mind a keresleti és kínálati változásokhoz annak érdekében, hogy fenntartható üzleti modellt legyenek képesek hosszú távon működtetni - olvasható a közleményben.

A Dunakeszi Járműjavító jelenlegi legnagyobb megrendelése az egyiptomi állami vasúttársaságnak 1300 darab személyvagon gyártása. Az első 500, harmadosztályú vagont leszállították Egyiptomba. Ezeket, és a második szakaszban leszállításra várók kis részét – 30 étkezőkocsit – nem Dunakeszin gyártották, hanem az oroszországi Tver városában. Az orosz állami járműgyártó, a Transzmasholding (TMH) gyárában, ez a cég ugyanis közvetve résztulajdonosa is a Dunakeszi Járműjavítónak.

A Járműjavító 90 százalékos tulajdonrészét a magyar állam (a MÁV és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő) 2020 tavaszán adta el a TMH Hungary Invest Zrt.-nek. A vállalkozás egy hasonló nevű kft.-n keresztül felerészben az orosz Transzmas-csoport, felerészben a Magyar Vagon Zrt. tulajdona – az utóbbi magyar cég egyedüli tulajdonosa pedig Szalay-Bobrovniczky Kristóf az állami hitellel nemrég cseh repülőgyárat vett üzletember, volt londoni nagykövet, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje.

Az egyiptomi vasúti, egymilliárd eurós beszerzés fedezetét magyar és orosz állami bankok nyújtják az egyiptomi félnek. A biznisz a magyar félnek 2020-ban 58 milliárd forint bevételt és majdnem 8 milliárd forint nyereséget hozott.