A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) adatai szerint a múlt hét végén hordónként 111,70 dollárt kellett fizetni a kerozinért, ami 4,5 százalékkal több a január elejinél, 7,1 százalékkal haladja meg a december közepit és 27,2 százalékkal van az egy évvel korábbi felett. A repülőgépek üzemanyagáért 2008. szeptember vége óta nem kellett annyit adni, mint most. A kedvezőtlen folyamat máris megmutatkozik az ázsiai légitársaságok részvényárfolyamaiban - derült ki a MarketWatch összeállításából. Az elemzők egymás után rontják az ágazat idei teljesítményére adott pozitív előrejelzéseiket.


Az ágazatot ismerő elemzők szerint a vállalatok csak arra várnak, hogy valamelyik konkurensük elkezdje az áremelést, a legnagyobb cégek egyike sem akarja megtenni az első lépést. A kisebbek közül a Singapore Airlines nem bírta a nyomást: december 2-án - 2008 júniusa óta először - emelte üzemanyagpótdíjait. A szingapúri céget két indiai követte és a Malaysia Airlines, illetve a nagyobb társaságok közül az ausztrál Qantas is jelezte, hogy felülvizsgálja pótdíjait. Az American Airlines tulajdonosa, az AMR Corp. vezérigazgatója, Gerard Arpey az alkalmazottaknak írt levélben jelezte: idén egymilliárd dollárral többe kerülhet a cégnek a kerozin, mint 2010-ben.