A berendezéseket elsősorban bevásárlóközpontokban, forgalmasabb közlekedési csomópontokon, benzinkutakon és szupermarketek parkolóiban tervezi telepíteni a két kereskedelmi márka, de a lakóparkok, népszerű lakóövezetek és lakótelepek sem maradnak ki.

Az Easybox csomagautomatákat az eMAG egyedi fejlesztésű szoftvere szolgálja ki, és a cég házon belül szolgáltatja a működtetésükhöz szükséges logisztikai hátteret is. Ha a megrendelt termék raktáron van, az Easybox csomagautomatákban eMAG-, Extreme Digital-, és Fashion Days-rendelések aznapi átvétele is lehetséges lesz.

Az automaták feltöltését a cégcsoport saját futárszolgálata fogja végezni, a flotta egyharmada már most is elektromos hajtású járművekből áll, később pedig a teljes flottát ezekre tervezi átállítani a két márka.

Az automatás átvétel nagyjából 30 másodpercet vesz igénybe, a megrendelőnek a telefonjára érkező QR-kódot kell leolvastatnia az automatával a termékét tartalmazó fiók kinyitásához.

"Budapesten hamarosan annyi automatánk fog működni, hogy az itt élők két kilométeren belül jó eséllyel több átvevőhely közül is választhatnak majd" - mondta Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország és az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Az eMAG és az Extreme Digital belső kutatásai szerint  a  csomagautomatás termékátvétellel a leginkább elégedett a hazai vásárlók legnagyobb aránya (95 százalék). Bár a futáros házhoz szállítás a legnépszerűbb átvételi mód, a GKI Digital kutatása szerint 2020-ban csaknem minden harmadik internetes vásárló kipróbálta már a csomagautomatás átvételt is. Utóbbi különösen népszerű a budapesti felhasználók körében, ahol minden második online vásárló vett már át rendelést automatából, míg a megyei jogi városokban 44 százalékuk tett ugyanígy. Az átvevőautomatákat a legnagyobb arányban (38 százalék) 18 és 49 év közötti vásárlók használják, a legtöbben (61 százalék) azért, mert így nem kell alkalmazkodniuk a futár érkezéséhez, illetve azért, mert ott és akkor vehetik át a rendelésüket, ahol nekik a legmegfelelőbb (51 százalék).

Az eMAG Magyarország és az Extreme Digital tavaly jelentette be fúziós szándékát, amelyet az év végén a Gazdasági Versenyhatóság is jóváhagyott, azonban az összeolvadást követően mind az eMAG, mind az Extreme Digital márkák tovább élnek.