A tárca közleménye szerint a Volánbusz tendere eredménytelen lett, így a feladatok május 1-jével tervezett átadás-átvétele ellehetetlenült. Az NFM - mint írták - legfontosabb kötelezettségének a szolgáltatás folyamatos fenntartását, az ellátás zavartalan biztosítását tartja. Ezzel kapcsolatban felhívták a figyelmet: az európai uniós előírások vis maior esetén lehetővé teszik, hogy a közvetlenül megbízott szolgáltatónak legfeljebb két évre meghosszabbítsák az üzemeltetést. A szaktárca hamarosan dönt arról, hogy ezt a megoldást választja-e, és ha igen, milyen időtartamra hagyja meg a BKV-nál a járatok közlekedtetését.

A Volánbusz ugyanakkor továbbra is készül a járatok szabályszerűen elhalasztható, de középtávon elkerülhetetlen átvételére - közölte a fejlesztési minisztérium, jelezve, hogy a társaság járműbeszerzési kiírása jelenleg is nyitott. A szolgáltató a tender eredményes lezárása esetén, a szükséges eszközök és munkaerő birtokában akár már idén képes lehet az üzemeltetésre.

Az NFM hangsúlyozta, kilenc Budapest környéki település több tízezer lakójának folyamatos ellátása érdekében a magyar és EU-s jogszabályi lehetőségekhez illeszkedő, felelős döntést hoz az elővárosi buszjáratok további sorsáról. Bár a szolgáltatás idén májustól előreláthatóan nem változik, a későbbiekben - elsősorban a korszerű járművek tervezett forgalomba állítása miatt - a színvonal emelkedése várható a jelenlegi menetrendi szerkezet és tarifák fenntartása mellett - jegyezték meg.

Közleményüket azzal zárták, hogy a buszvonalak átvételével a kormányzatnak célja, hogy ezzel is hozzájáruljon "az elavult technológiával és műszaki körülmények között működő, évről évre egyre nagyobb veszteséget felhalmozó fővárosi közösségi közlekedés ésszerűsítéshez".

A Népszabadság szombati számában írt arról, hogy információi szerint nem érkezett érvényes ajánlat a Volánbusz agglomerációs buszjáratok üzemeltetését célzó alvállalkozói tenderére. A cikk szerint egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV adott be pályázatot, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége például nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a Volánbuszhoz.