A MÁV Zrt. 2009. március 31-én írt ki közbeszerzést a MÁV-társaságok által használt személygépjárművek, valamint 3,5 tonnát meg nem haladó tehergépjárművek tartós bérletére, üzemeltetésére. A részvételi felhívással indult tárgyalásos közbeszerzési eljárás során az ajánlattételi szakaszban 5 ajánlattevő volt. Ajánlataik meghaladták a kiíró rendelkezésére álló anyagi fedezetet, ezért nyilvánították eredménytelennek az eljárást - közölte a vasúttársaság. A MÁV tájékoztatása szerint az alapító döntése értelmében a gépjárműflotta éves - az összes bérlettel és üzemeltetéssel kapcsolatos - költsége nem haladhatja meg a 800 millió forintot. Ennek a feltételnek az évi 1,44 -2,24 milliárd forint költséget jelentő ajánlatok nem feleltek meg. A MÁV Zrt. új közbeszerzési eljárás elindítását tervezi gépjárműflotta ügyben. A vasúttársaság 2009 áprilisától tárgyalásokat folytatott a korábbi közbeszerzési eljárás nyertesével, a LeasePlan Hungária Zrt.-vel a bérleti szerződés meghosszabbításáról. A szerződés mindaddig hatályban marad, amíg az új közbeszerzési eljárás sikerrel le nem zárul, és meg nem történik a flottacsere. A MÁV 2010. január 21-én foglalta írásba a szerződés szóbeli meghosszabbítását, a szerződés módosításában foglalt jelentős kedvezményeket a vasúttársaság 2009. április 1-jéig visszamenőleg érvényesítheti. A vasúttársaság szerint a LeasePlan Zrt.-vel 2004-ben kötött szerződés módosításának köszönhetően a feltételek számottevően javultak. A gépjárműállomány a kezdeti 1161 darabról - több mint 220 gépjármű kivonásával - 940 darabra, az éves díj pedig 2010. április végéig 1,66 milliárd forintról 1,36 milliárd forintra csökken.
QP | Quality Placement