A BKK hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy 100 új kerékpárt már összeszereltek, ezekben a hetekben pedig további 400 kerékpár készül el Csepelen.

Mint írták, a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. az egyetlen olyan cég ma Magyarországon, amelyik teljes körű kerékpárgyártással foglalkozik. Az 1928-ban Weiss Manfréd által alapított gyár az államosítást követően a Csepel Művek részeként működött tovább és gyártotta a jól ismert Csepel bicikliket.

"A defekttűrő, fújt gumikkal felszerelt új bringákkal könnyebben és gyorsabban lehet haladni, az egyszerűbb használatot okoslakat biztosítja" írták, hozzátéve, új kerékpárhoz új applikáció is "jár", amelynek segítségével egyszerűbben és gyorsabban lehet majd regisztrálni és felvenni a Mol Bubi bringákat, és teljesen új weboldal is készül.

A hétfőn kezdődött tesztelésről azt írták, azt a Csepel Zrt. végzi a gyűjtőállomásokon, hogy megbizonyosodjanak arról, hibátlanul működik-e például az adatkommunikáció, azaz a kerékpár felvétele és leadása.

Hozzátették, március 17-től várhatóan megkezdődnek a vállalkozói folyamattesztelések, amikor már nemcsak a bérlést, de a regisztrációt, a fizetést és az ehhez kapcsolódó folyamatokat is ellenőrzik.

Ha minden rendben működik, illetve a teszteken észlelt esetleges hibákat kijavították, várhatóan még tavasszal elindul a próbaüzemi tesztelés. Ennek célja, hogy a valóshoz hasonló terhelés alá vessék a rendszer és megteremtsék a hibátlan működés feltételeit - írták.

A próbaüzem végére már 800 kerékpár várja az üzembehelyezést, további 400 kerékpárt az "élesüzem" indulását követő négy héten belül állítanak üzembe - közölte a BKK.

November 29-én, vasárnap tekerhettünk utoljára a Mol Bubi almazöld bringáival. A BKK ígérete szerint a közbringarendszer tavaszig megújul: ekkora egy modernebb, az elmúlt hat év alatt fokozatosan megváltozott felhasználói igényekhez illeszkedő rendszert hoznak létre.