Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója ismertetése szerint a prémium autógyártó 2021-ben világszerte 2 521 525 járművet értékesített, a globális félvezetőhiány és a koronavírus-járvány hatásai ellenére kimagasló teljesítményt ért el.

 

 

A BMW márka történetének legjobb értékesítési éve volt 2021, összesen 2 213 795 autót adtak el (+9,1 százalék).

 

 

A MINI értékesítése elérte a 302 144 darabot, 3,3 százalékkal bővülve.

 

 

A Rolls-Royce-nak 5586 darabbal szintén 2021 volt a legsikeresebb éve, 48,7 százalékkal növekedett.

 

 

A motorkerékpár üzletág 14,8 százalékkal erősödött, 194 261 járművet adtak el.

 

 

A csoportnál az elektromos és a plug- in hibrid modellek eladása 70 százalékkal 328 316 darabra bővült, ezzel globálisan az összértékesítés 13 százalékát teszi ki.

 

 

 

 

Magyarországon 4063 BMW-t adtak el, ez 16 százalékos növekedés, MINI-ből 457-et, ami 25 százalékos.

 

 

A magyarországi személyautópiac tavaly 5 százalékkal zsugorodott, a prémium szegmensben 13 773 darab autót adtak el, ami 18 százalékos bővülés. A szegmensben a BMW részaránya 29,5 százalékos, míg a teljes piacon 3,3 százalék. A MINI részesedése szerény, 0,4 százalék a teljes piacon.

 

 

Stabil maradt a márkakereskedői hálózat tavaly, a BMW 15, a MINI 6 kereskedésben érhető el Magyarországon.

 

 

A cég vezetői az erős tavalyi évet annak tulajdonítják, hogy az élénk keresletre széles opciós kínálattal tudtak reagálni, az egyes modelleket különféle mértékben sújtó csiphiány kiegyensúlyozására. A jövő évre további bővülést és a 30 százalékos részarány elérését látják reálisnak a prémium autók magyarországi piacán.

 

 

A sajtótájékozatón elhangzott, hogy a BMW debreceni gyárának építése a terveknek megfelelően halad, az év első felében megindul az épületek kivitelezése. A több mint egymilliárd euró beruházással épülő gyárban 2025-ben kezdik meg a termelést, kapacitása évi 150 ezer autó lesz, és ezer embert fog foglalkoztatni.