A Napi Gazdaság cikke

A fiatalok és a férfiak csoportjában is kedvezőek a ráták, nem véletlen, hogy a csatorna jó reklámfelület-értékesítéssel büszkélkedik. A következő meccsekre lényegében minden felületet eladtak - mondta a Napinak Kovács Krisztián, a Tv2 kereskedelmi igazgatója.

Közben a konkurens csatorna a több száz milliós értékű sorozattal szemben néhány száz dolláros filmekkel operál, ami ugyancsak erős nézettséget produkál. Így elgondolkodtató, hogy a kupamérkőzések közvetítése rentábilis-e. Kovács szerint a BL prémium brand és a megtérülését nehezen lehetne egy szezonra vagy akár egy meccsre lebontani. Sőt, azt sem lehet kijelenteni, hogy a sorozat önmagában képes a megtérülésre, ám a Tv2 koncepciója, hogy a műsorral szélesítse a nézőréteget és olyan közönséget is "behozzon", amely eddig nem kapcsolt a csatornára.


A kereskedelmi tévék mindent elsöprő nézettsége a múlté, így fokuszálni kell egy-egy nézőcsoportra, amely pontosan definiálható. Ezzel a hirdetők célzott és pontos találatokkal juttathatják célba üzeneteiket. Erre alapozva építi a csatorna a napi műsorokat. A keddből például férfias nap lett, átszerkesztve a nőket behozó Született feleségek-napot, jóllehet a széria átkerült péntekre és "párnak" a Szellemekkel suttogót kapta. Ezzel a péntek lett a nőké. A krimihétfő és a szerdai House-est maradt, utóbbi mellé került a Harper-sziget thriller, a csütörtök pedig a vígjáték napja.


A BL széria ahhoz még túlságosan új a Tv2 számára, hogy a vele megnyert nézőkre "rádolgozzon". Ami biztosan lesz, az egy szombati kupa-összefoglaló, amely leköti vagy inkább megtartja a sorozattal elhódított nézőket.


A széria kereskedelmi ereje nem csak a reklámban mutatkozik, vagyis a megtérülés lehetőségét nem csupán ebben kell számolni - értelmezte a széria értékét a kereskedelmi igazgató -, a meccsek szünetében a Tv2 beharangozói is felértékelődnek, hiszen a spotok szélesebb réteget találnak meg. Ezzel egész más aspektusba kerül a sorozat megtérülése. Azt is hozzá kell tenni, hogy a kupamérkőzések közvetítésének elindítása új, eddig a Tv2-n nem hirdető cégeket is vonzott, ilyen például a bwin, a Dreher, a Ford, az OMV vagy az Zwack-csoport Unicum márkája, amely az új spotját például a csatornán sugározta először. Ezek összessége járul hozzá a profitabilitáshoz.