Minden karácsony egy kicsit más internetes kereskedelmi szempontból, attól függően, hogy van-e még munkanap közvetlenül az ünnep előtt - mondta a Shopline elnök-vezérigazgatója. Ebből a szempontból az idei év megkülönböztetett, hiszen december 23-a munkanap - tette hozzá Starcz Ákos, aki szerint ez a tény némiképp kényelmessé teheti a vevőket, akikben az az érzés erősödik, hogy van még idő bőven az ünnepig.

Pszichésen ez a késlekedés felé tereli a vásárlókat, ez a rendelési adatokon is látszik - mondta. A Shopline elnök-vezérigazgatója ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy aki interneten szeretne bármelyik forgalmazótól ajándékokat rendelni, és ezt még nem tette meg, feltétlenül küldje el a megrendeléseit az ünnep előtti utolsó hét elején, mert így bizonyosan megérkeznek időben a kiválasztott árucikkek.

A Shopline arra számít, hogy a válság óta idén várható először bővülés a kiskereskedelmi piacon. Starcz Ákos arról számolt be, hogy a Shopline-nál a november hónap és a december eleje is 10 százalék fölötti növekedéssel zárult, ami a korábbi évek hasonló időszakával összehasonlítva komoly növekedést jelent.

A Shopline stratégiája évek óta az, hogy a könyvek mellett más területeken is erősíteni kívánja jelenlétét - mondta az elnök-vezérigazgató. Ez elsősorban két üzletágat jelent: a drogéria-termékeket és a műszaki cikkeket. Ezeken a területeken nem egyedül az ünnepek előtt tapasztalható növekedés, hanem egész évben.

A Shopline forgalmának nagy része ugyanakkor most is a könyvekből származik, hiszen továbbra is ez az egyik legnépszerűbb karácsonyi ajándék - hangsúlyozta Starcz. Az egyéb termékek közül idén népszerűek az e-könyv olvasók.

Shopline információk itt.