Saját fejlesztésű, fedélzeti utastájékoztató rendszer kerül a GYSEV vonataira. Az internet és GPS-alapú információs monitorok másodpercre pontos adatokat közölnek a vasúttársaság utasaival. A tesztüzem sikeresen lezajlott; ezt követően áprilistól élesben működik az utastájékoztató a GYSEV járatain.

A vasúttársaság informatikai szakemberei 2012-ben kezdték el az új utastájékoztató kidolgozását. A cél az volt, hogy az utasok a vonatok fedélzetén is minél több, az utazáshoz köthető információhoz jussanak. Az adatokat egy 19 colos monitoron láthatja az utazóközönség: az aktuális időn kívül értesülhetnek a vonat sebességéről, az aktuális helyéről, valamint arról is, hogy pontosan mikor érik el a következő állomásokat és kell-e késésre számítaniuk. Az ipari számítógéppel összekötött monitorok másodpercre pontosan tudják közölni az információkat.

Az adatok alapján az utasok azt is megtudhatják, milyen vasúti csatlakozási lehetőségeik vannak. Újdonság, hogy a GYSEV és a Vasi Volán között létrejött megállapodás értelmében a csatlakozási lehetőségek között a volántársaság buszjáratai is szerepelnek. A csatlakozásoknál a késéseket is figyelembe veszi a rendszer.

A fejlesztés lényege, hogy a számítógép a GPS-koordináták, az aktuális idő, valamint az internetről kapott adatok alapján másodpercre pontosan képes közölni az utazóközönség számára értékes információkat - mondta Padutsch József, a GYSEV rendszerfejlesztője, aki hozzátette, hogy igyekeztünk látványos elemekkel, térképpel ábrázolni a vonat elhelyezkedését.

A mostani fejlesztéssel is igyekeznek a vasúti szolgáltatás minőségét javítani. Egy utas számára nyilván praktikus, ha tudja, pontosan mikor érkezik a célállomásra, de az is érdekes, ha látja, milyen csatlakozási lehetőségre számíthat. A GYSEV külső segítség nélkül, saját erőből fejlesztette ki a fedélzeti utastájékoztatót, amelyhez hasonlóval csak a Railjet vonatokon találkozhat az utazóközönség  - tudatta Kövesdi Szilárd a GYSEV zrt. vezérigazgatója.