Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A tavalyitól kis mértékben elmaradva, összesen 40 ezer körüli újautó-értékesítéssel számol az öt - Audi, Porsche, Seat, Skoda és Volkswagen - márkát forgalmazó Porsche Hungaria, hangzott el az idei évet előzetes adatok alapján záró sajtótájékoztatón. Ezzel összesen mintegy 150 milliárd forint forgalommal számol a vezérképviselet, ám cégcsoport-szinten - az alkatrészforgalmazási, a pénzügyi, biztosítási és autókölcsönzési üzletágakkal együttvéve - 220-230 milliárd körül alakulhat az összbevétel, mondta a Napi Online kérdésére Eppel János ügyvezető igazgató. Az egyes márkák közül az Audi várhatóan 1720 új modell eladásával őrzi a prémiumkategórián belüli piacvezető helyét. Kelendő volt az "régi" A4-es, valamint az A6-os modellcsalád. A Porsche idén először éri el a 100 darabos értékesítési mértéket. A Seat ötezer darab körüli eladással számol, e márkánál az előző évek itthoni visszaesése - időarányosan - már tavasszal megállt, majd az értékesítések évközben növekedésnek indultak. Leginkább az Ibiza és Cordoba modelleket vásárolták. Jelentős - 37 százalékos - növekedést mutatott a Leon-értékesítés, de az Altea XL és a Freetruck iránt szintén nagy volt az érdeklődés. A Skoda a 14,8 ezres összértékesítéssel némi visszaesést mutat, ám ezzel is tartja a 8,2 körüli piaci részesedését, a top-10-es újautó-eladási listán várhatóan az ötödik helyre kerül. E márkánál különösen érezhető volt az az általános újautó-piaci trend, ami a kiskategóriás járművek körében mutat nagy mértékű visszaesést. A Skoda esetében az első generációs Fabiák eladásai mérséklődtek a tavalyihoz képest, ami 1500 darab körüli visszaesést takar. Az új Fabiák iránti kereslet ugyanakkor emelkedik, javultak a felső-középkategóriás Superb eladásai, míg a Octavia modellcsalád esetében jelentős bővülést tapasztalt a forgalmazó. A Volkswagen (VW) a mintegy 15 ezres eladásával - ami kismértékű visszaesés a tavalyihoz képest - a Top 10-es lista negyedik helyének várományosa s ezzel megelőzte a Skodát. A VW-k közül a legkelendőbbek a Passat és a Jetta modellek, az előbbieket nagyrészt flottában értékesítik, emellett e márkánál a teljesen új kategóirás Eos is sikeres, a Golf kombiváltozatából is egyre többen vásárolnak. A VW kishaszonjárművek 2850-et meghaladó eladásai - e szegmensben, más márkákhoz hasonlóan - meghaladják a tavalyit, különösen a Crafter modellből tudtak volna többet értékesíteni, ám a gyári kontingensbe nem fért bele az idei igény, de jövőre több jut a magyar piacra. Szegmensében piacvezető maradt a Caddy és ugyancsak kelendő volt a Transporter. A Porsche Hungaria önálló márkaként vezette be a garanciával értékesített használtautó-értékesítő Weltautót, amely idén 10,3 ezernél több járművet értékesített. Ebből 4124 volt a Weltauto-garanciás modell, összességében tartja a piacvezető pozícióját az önálló üzletág. A Porsche Hungaria cégcsoporthoz tartozó pénzügyi és lízing üzletág a tavalyihoz hasonló forgalmat ért el a mintegy 10 ezres üzletkötéssel, ezen belül mintegy négyezer operatív lízingre és flottakezelésre kapott megbízást. A biztosítási üzletágon belül szintén négyezer körüli az új ügyfél, egyre többen veszik igénybe a Porsche Biztosítási Alkusz által kínált fix forintos hitelkonstrukcióba épített, fix-díjas és fix-önrészű Porsche cascót. A bérautó-üzletágban az Europcar a mintegy 22 ezres szerződésével egy-két százalékos visszaesést mutat, ám ezen belül nőtt a céges igénylés, ami egyrészt az új modellek - például a VW Crafter vagy a Seat Ibiza - és a teljes egészében korszerűsített informatikai nyilvántartási rendszer bevezetésének is köszönhető, ugyanis nemcsak a választék lett gazdagabb, hanem a nyilvántartás, a nyomonkövethetőség is fejlettebb. A következő évben összességében inkább stagnálással számol a Porsche Hungaria, amely valamennyi márkájánál számos új modell bevezetésére készül, hogy a kínálatbővítéssel ellensúlyozza - az egyébként a teljes itthoni újautó-piacon várható - mérsékelt keresletet. Az Audi például az A3-as kabrióval, a Q5-össel, a Porsche a GT II-vel, valamint a négyajtós Panamera modellel bővíti palettáját, a Seat az új Ibizával, a Skoda az új Fabia kombival, valamint a teljesen megújult Superbbel gazdagodik, a VW pedig a SUV-kategóriás Tiguánnal és a Caddy Max haszonjárművel egészíti ki kínálatát.