Az Európai Bizottság döntése nyomán 41,3 milliárd forintnyi uniós támogatással, 3,7 milliárd forintos hazai finanszírozás mellett kiemelt projektként valósulhat meg a fejlesztés, amely az első közlekedésfejlesztési nagyprojekt, amelyet Brüsszel támogatásáról biztosított a 2007-13 közötti időszakban. A GYSEV által üzemeltetett vasútvonalon a Szombathely-Szentgotthárd közötti szakasz teljes rekonstrukciója megvalósul, és a Sopron-Szombathely közötti szakasz korábban már elkezdett rekonstrukciós munkálatai is befejeződnek. A beruházás végeztével a teljes vonalon a jelenlegi óránkénti 60-80 kilométerről 120-ra emelkedik a pálya sebessége, a Szombathely-Körmend-Szentgotthárd szakaszt is villamosítják, és korszerű biztosítóberendezésekkel látják el. A rekonstrukció 116 kilométer vonalhosszt érint, a megnövelt sebesség miatt az utazási idő jelentősen csökken, a zajterhelés és a légszennyezés pedig mérséklődik. Az emelt peronok, az akadálymentesített állomások és megállóhelyek révén az idősek és a mozgáskorlátozottak számára is könnyebbé válik az utazás. Lövőn, Csákánydoroszlón, Alsórönökön és Szentgotthárdon az uniós előírásoknak megfelelően meghosszabbítják az állomásokat. Az uniós projekt jelentősen javítani fogja a két érintett nagyváros, Sopron és Szombathely belső közúti közlekedését is, hiszen két nagy forgalmú vasúti és közúti kereszteződést építenek át. Sopronban a kőszegi úti aluljáró, Szombathelyen pedig a Csaba úti felüljáró megépítésével.
QP | Quality Placement