A lap szerint a MÁV hamarosan másodszorra is kénytelen lesz kivonni a forgalomból a négy éve vásárolt motorvonatokat. A Győr és Bécs között közlekedő, egyenként 4,3 millió euróért beszerzett tíz szerelvényt először tavaly küldték kényszerpihenőre, áprilisban azonban három ismét alkalmatlanná válhat a közlekedésre. Gyártójuk, a kanadai-német Bombardier próbálja elkerülni az egymillió eurós javítási számla kifizetését.


A Talentek féktárcsái a szállítási szerződés alapján elvárható 600-700 ezer kilométer helyett már 350-400 ezer kilométer futás után elkopnak, ami balesetveszélyessé és közlekedésre alkalmatlanná teszi a vonatokat. Ezt a Bombardier kezdetben a mozdonyvezetők „agresszív vezetési és fékezési szokásaival" próbálta magyarázni, de immár a MÁV hálózatát is okolják a meghibásodásokért - írta a Népszabadság, hozzátéve: a Bombardier szerint a garanciális javítások költsége nem a céget terheli.


A lap úgy tudja: az eddigi tárgyalásokon a kanadai-német cég azt próbálta elérni, hogy a MÁV a vonatok Magyarországra érkezésétől számolja a garanciális időtartamot. Ha így tenne, a jótállást már februárban lejártnak kellene tekintenie, és a javítások költségét is vállalnia kellene. A MÁV-nál viszont a szerelvények szolgálatba állításához kötik a garanciális időszak kezdetét, így a javításokat novemberig még a Bombardierrel fizettetnék

QP | Quality Placement