A magyar RTL Csoport megdöbbenéssel értesült az Európában példa nélküli új adófajta, a reklámadó tervéről, különösen a mai napon megjelent törvénytervezetről - közölte az M-RTL Zrt., amely szerint az adó egy teljes iparágat tesz tönkre, amely az elmúlt öt évben már így is bevételei felét elvesztette. A ma közzétett tervezet kifejezetten a televíziós iparágat lehetetleníti el, azon belül is a legnagyobb bevétellel rendelkező RTL Klubot érinti, hiszen az adó progresszivitása úgy van meghatározva, hogy az elsősorban az RTL-t hozza nehéz helyzetbe. Mindez jelentősen szegényebbé teszi a magyar tartalom ipart, nagymértékben csökkenti a Magyarországon előállított műsorok mennyiségét, és munkahelyek százait veszélyezteti a médiaiparban. A magyar RTL Csoport szoros figyelemmel követi a törvényjavaslat alakulását és minden opciót mérlegel a további magyarországi működésével kapcsolatban.

A reklámiparág az elmúlt öt évben ötven százalékot csökkent. A reklámpiacból élő TV2 sok milliárdos veszteségbe fordult az elmúlt két évben. Azáltal ráadásul, hogy az analóg kikapcsolás nem történt meg időben, sok milliárd forint extra kiadása is volt a televíziónak. Most, hogy megszabadulnának az analóg terhektől, a reklámadón keresztül még többet venne vissza a kormányzat, ezzel tovább mélyítve a médiapiac veszteségeit - közölte lapunkkal a TV2.

A reklámadó terve váratlanul érte  a TV2-őt, nagyságrendje meglepő és teljeséggel elfogadhatatlan: csődbe viszi a tízmilliárdos árbevétel feletti vállalatokat, ezzel szemben költségvetési oldalon - tekintve, hogy egy 100 milliárd alatti reklámpiacról beszélünk - nagyságrendileg nem jelent számottevő bevételt.

A reklámadó bevezetésével több száz ember munkahelye kerülne veszélybe, alapvető, a nézőket 15 éve szórakoztató és tájékoztató műsorok szűnhetnek meg, emellett nem lenne pénz tömegtájékoztatásra, közszolgálati feladatok teljesítésére - tette hozzá  a TV2.