A megkérdezett cégvezetők jelentős többsége gondolja úgy, hogy jelentős szerepe van a munkavállalóknak szóló rendezvényeknek a szervezetük életében: csupán 19 százalékuk nyilatkozta azt, hogy egyáltalán nem tartanak belsős rendezvényeket, miközben 74 százalékuk a tavaly elmaradt rendezvényeket is bepótolná az idén – derül ki a NEST Communications és a Visual Europe Group által a hazai kkv-k körében végzett nem reprezentatív kutatásból.

Bár sok kkv alkalmazkodott sikeresen a megváltozott helyzethez, és ennek köszönhetően találtak is olyan megoldásokat, amelyek az üzletfejlesztési palettájukon fontos szerepet kapnak a jövőben is, ezek inkább kiegészítik majd a korábbi gyakorlatot - a többség vissza szeretne térni a hagyományos céges eseményeihez, a megszokott formában.

A céges rendezvények helyzetét és jövőjét kutató felmérés során a cégvezetők 41 százaléka jelezte, hogy védettségi igazolást tervez kérni a vírushelyzetet követő, külsősök számára is nyitott eseményein a résztvevőktől; több helyszínen működő cégeknél ez akár a karácsonyi vacsorát is érintheti majd.

A kutatás válaszadóinak 16 százaléka tartotta csak meg a békeidőkben hagyományos rendezvényeit digitális formában - a hazai kis- és középvállalkozások felsővezetőinek és döntéshozóinak túlnyomó többsége igen jelentős mértékben változtatott a rendezvényeket érintő tervein.

A tervezett események törlésére, illetve elhalasztására vonatkozó döntésüknek a későbbiekben a válaszadók közel kétharmada tulajdonított negatív hatásokat, ezen belül pedig a cégek 57 százaléka kötötte össze az elmaradt eseményeket árbevétel kieséssel. Miközben ennek fontos oka lehet a munkavállalói motiváció és az elkötelezettség belsős rendezvények és tréningek hiányából fakadó csökkenése, a hazai kkv-k vezetőinek többsége arra panaszkodott, hogy a külsős rendezvények (például partnertalálkozók, céges partik) kiesésével érezhetően szűkültek az értékesítési potenciálok.

Kép: NEST

A networking lehetőségének elmaradása nem csak az üzleti kapcsolatok kiüresedését, esetenkénti megromlását hozta magával, de a közös események nélkül nem jöhettek létre a korábbi szinergiák, illetve nem sikerült hozzájutni olyan, bizalmasabb jellegű információkhoz, informális hírekhez, amik az üzleti élet viszonylag nélkülözhetetlen velejárói.

A cégek több mint 83 százaléka nyilatkozta azt, hogy a kormány most várható, enyhítést célzó intézkedései mellett ők maguk is a fokozatos nyitást támogató gyakorlatokban gondolkodnak, illetve jelenleg is ezekre készülnek. Ez azt is jelenti, hogy többségében egyelőre inkább a kisebb létszámú rendezvényeket tartják majd megvalósíthatónak, illetve az egyes eseményeken való részvételről való döntésben a továbbiakban is nagyobb szabadságot kapnak majd a kollégák.

Jelentős a változás a rendezvényhelyszínekkel kapcsolatos preferenciákban is: valószínűleg folyamatosan egyre nagyobb lesz a kereslet az olyan helyszínek iránt, ahol a résztvevők több teremben, jobban szeparálva tudnak majd egymástól biztonságos távolságban, de együtt lenni.