A közlekedési társaság július végén érvénytelennek nyilvánította a benyújtott ajánlatokat, mondván, azok nem felelnek meg a kiírásnak. A két versenyben maradt cég, az EDS és a T-Systems a KDB-hez fordult, amely a két megkeresést egybevonta. A BKV ismét kiírná a tendert. Ha a cég a korábbihoz hasonló többfordulós eljárást alkalmaz, újabb másfél évet csúszhat a rendszer kiépítése (az előző tendert 2004. decemberében írták ki), ha a gyorsított eljárás mellett dönt, akkor a késés csak néhány hónap lehet. Ha a döntőbizottság eleget tesz a pályázók kérésének, és arra utasítja a BKV-t, hogy értékelje az ajánlatokat, és hirdessen győztest, akkor másfél-két hónap múlva indulhat a beruházás, így két évet csúszna az elektronikus díjszedő rendszer kiépítése, ami 2007 végétől már szakaszosan használható lenne. A beruházás becsült értéke 15-20 milliárd forint. A tervek szerint a beruházó üzemeltetné a rendszert, a BKV pedig 10 év alatt 40-50 milliárd forint rendelkezésre állási díjat fizetne. Azaz a teljes projekt 55-70 milliárd forint, ami akár meg is térülhet, tekintettel arra, hogy az új rendszer drasztikusan kiszűrné a bliccelőket, amivel jelentős pluszbevételt érhetne el a közlekedési vállalat. A tavaszi megerősített metróellenőrzés ideje alatt naponta 8 millió forinttal nőtt a BKV jegybevétele.
QP | Quality Placement