A belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását. A ferdepályás felvonók – a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatóság javaslatai alapján – hat állomáson biztosítják majd az egyenlő esélyű hozzáférést - közölte a BKV.
A világszerte egyre gyakrabban alkalmazott eszközt Magyarországon elsőként a 3-as metró utasai használhatják majd. A három belvárosi állomáson már beépítették a szerkezeteket.
Kapcsolódó
Mivel az érintett szakaszokon a metróvonal az autóút alatt halad, ezért ezeken az állomásokon függőleges felvonókat nem lehetett beépíteni. Azok helyett ferdepályás lifteket kellett kivitelezni, amelyek a mozgólépcső lejtaknában haladnak, közvetlenül a mozgólépcső mellett - mondta az MTI szerint Kurucz Zoltán, a ferdepályás liftek tervezője a BKV videójában.
A liftbe egyszerre nyolc ember, vagy egy kerekesszékes és kísérője fér el. A felvonó a mozgólépcsővel azonos sebességgel mozog majd.
A ferdepályás lift működése "szinte 100 százalékban megegyezik" a budavári siklóéval.
Ferdepályás felvonók metróban csak Stockholmban és New Yorkban vannak. A budapesti építésben svéd, görög és francia szakemberek is részt vesznek.
A magyarepitok.hu 2021 decemberében írt arról, hogy a másik három állomás a Ferenciek tere, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megálló lesz.
Legolvasottabb

Adategyeztetés: szüneteltethetik a nyugdíját annak, aki ezt elmulasztja

Így lehet kijátszani az új benzinárszabályt
Soros György megtalálta Vlagyimir Putyin gyenge pontját?

Új autómárka jelent meg Magyarországon, 20 kereskedés nyílik

Úgy halnak le az atomerőművek, hogy egész Európa energiaválságba kerülhet

Jöhet 380 vagy 450 forintos euró is

Kijev elvágná Németország köldökzsinórját Oroszországhoz

Változás a magyar boltokban: jönnek a termékek, amelyekben étolaj helyett disznózsír van
