A különböző on-line felületeken, illetve nyomtatott helyi újságokban megjelenő hirdetésekben rendszerint csak egy telefonszám szerepel, ahol a megrendelést fogadják. A konyhakész, ámde fogyasztásra alkalmatlan, egész kacsa vagy liba kiszállítását követően a megadott telefonszám elérhetetlen, esetleg csak hitegetik a fogyasztót a reklamáció kezelésével.

A vásárlók panasza pedig jogos, hiszen a gyanútlanul átvett áru fogyasztásra alkalmatlan, büdös, romlott, láthatók rajta az előzetes fagyasztás jelei, sem a minősége, sem a tömege nem felel meg a megrendelésnek.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy kizárólag ismert eredetű, tehát nyomon követhető élelmiszereket vásároljanak! A termékek megfelelő jelölése az internetes hirdetések esetében is kötelező.

A megrendelés során és az élelmiszer átvételekor érdemes meggyőződni a házhozszállítással értékesített termék pontos származási helyéről, amire vonatkozóan a szállítónak hiteles dokumentummal, például számlával, szállítólevéllel kell rendelkeznie. A nem azonosítható eredetű vagy problémás minőségű terméket semmilyen körülmények közt nem szabad átvenni.

A témában további információk olvashatók a Nébih honlapján.