A logisztikai központ 200 márciusa óta üzemel, ahol 19 ezer négyzetméteren, napi 24 órában dolgozzák fel a Magyar Posta összes levélmennyiségének 85-90 százalékát, azaz napi mintegy 2,5-3 millió levelet. Azonban a tíz éves gépek cseréje időszerűvé vált, mivel a küldemények feldolgozása, kézbesítése - a többletfeladatok miatt - összetettebbé vált.  A fejlesztéssel a Magyar Posta elérte, hogy a nemzetközi szinten is az élvonalhoz tartozó rendszere legyen, amelynek képességei napjaink legkorszerűbb technológiájával párosulnak - így pedig az ügyfelek kiszolgálása is magasabb színvonalon valósulhat meg.

Mindig egy kellemes kötelezettség, ha egy beruházás befejezéséről szóló sajtótájékoztatón vehet részt valaki, nekem pedig szerencsém van, hiszen az utóbbi időben számos ilyen eseményen vehettem részt - indította beszédét Németh Lászlóné nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár. A kormány nekilátott a gazdaság átszervezésének és saját lábra állította az országot, a friss statisztikák pedig azt mutatják, hogy jó úton járunk. Ehhez azonban szükség van egy jól működő állami szervezetre is, ennek érdekében pedig új pályára állították az MFB-t, a takarékszövetkezeti rendszert, illetve a Magyar Postát. Ezek a cégek külső és belső átalakításon is átestek, valamit elkezdték a rendszerszintű összehangolásukat is.

Az emberek véleménye nem feltétlenül pozitív az állami szervezetekről, ezt nehéz megváltoztatni, de bizonyítani tudjuk majd, hogy a megújult szervezetek ennek ellenkezőjéről tegyenek tanúbizonyságot - ígérte Némethné, aki szerint a Magyar Posta mára az állami vállalatok közül a leginnovatívabbnak számít, mivel folyamatosan könnyíti az ügyfelek életét. Ilyen lépés volt az elmúlt időszakban, hogy már az interneten is lehet intézni bizonyos ügyeket, hogy mobilalkalmazást hoztak létre a csekkbefizetésekre, illetve, hogy hamarosan már nem minősül készpénzfelvételnek a bankkártyás fizetés a postán.

Ugyanakkor szükség van olyan fejlesztésekre is, amik a háttérben zajlanak, amik bár az emberek számára nem láthatóak, de a postával való elégedettséget növeli - emelte ki Némethné, aki szerint a logisztikai központ fejlesztése egy ilyen fejlesztés volt. Ezt úgy kellett végrehajtani, mint egy transzplantációt, azaz, hogy műtét közben a szív ne álljon le dobogni. A műtét sikerült, az eredményt pedig mindenki érezni fogja - emelte ki Némethné, aki egyből hozzátette, hogy a korszerűsítés ezzel sem áll le, így idővel a Magyar Posta egyre erősebb híd lesz az állampolgárok, a vállalkozások és az állam között. Ehhez mi minden támogatást megadunk - mondta a politikus.

A budaörsi a legfontosabb logisztikai központ, egyrészt a legnagyobb, másrészt pedig a levélküldemények feldolgozása itt zajlik, de a csomagoknak 80-90 százalékát is itt dolgozzák fel - mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója. A levélfeldolgozó központ 2004-ben költözött ide, amely akkor még modernnek számító rendszerrel kezdte meg a működését. Mára azonban szükségessé vált a csere, az erről szóló döntés már 2011-ben megszületett. Egy évvel később kötöttek szerződést, míg a tavalyi év a tervezésről szólt. Idén pedig megtörtént a csere, úgy hogy közben három választást kellett lebonyolítani és 100 millió feladványt kézbesítettek, ez pedig nagy eredmény - vélte Szarka.

Évi 700 millió küldeményt kezel a Posta, az új gépsor napi szinten akár 3 millió küldemény feldolgozására is képes - mondta Szarka. Ezen kívül további előnye a fejlesztésnek, hogy a korábbi munkafolyamathoz képest számos új funkcióval rendelkezik, így például lehetőség van arra, hogy segítsék a kézbesítők munkáját: mostantól nemcsak a kézbesítő járások szerint képes a rendszer szétválogatni a leveleket, hanem egy járáson belül, a cím alapján sorba is rendezi őket, tehát ezt már nem kell a kézbesítőknek elvégezniük. A fejlesztésnek köszönhetően az utánkövetés is könnyebbé válik, de fontos változás az is, hogy az új címre való átirányítás is automatikussá válik. Fontos változás az is, hogy a gépsor a küldemény teljes felületén lévő információkat képes felismerni, így például a címzett és a feladó címadatait, a postai jelzőket, a bérmentesítés meglétét, a feladó céglogóját, vagy éppen az ügyfél azonosítóját, vagy egyéb vonal- és mátrixkódokat, mint például a QR-kód.

A beruházás nettó 5,1 milliárd forintba került, amiből a gépek beszerzése vitt el 4 milliárdot, az informatikai, építészeti kiadások pedig a maradék összeget. A fejlesztést teljes egészében önerőből hajtotta végre a posta - hangsúlyozta Szarka Zsolt. Az új gépsor beszállítója a Selex ES, amely a világ top cégei között foglal helyet a postai, logisztikai, védelmi, repülési, űrhajózási és nemzetbiztonsági iparágakban.

QP | Quality Placement