Elharmadolta a Sziget eladása után kapott összeget, vagyis a rá eső hatmilliárd forintot – árulta el Gerendai Károly a Forbesnak. „Egyharmadát vagyonkezelőkre hagytam, azzal nem foglalkozom. Másik részét a családi dolgok rendezésére költöttük, a maradék harmadból pedig új dolgokba akartam fektetni” – mondta a vállalkozó.

Még egy étterem

Gerendai idén 20 százalékos részesedést szerzett a környezetbarát tisztítószereket gyártó Bibo Franchise Kft.-ben. Amióta beszállt, megháromszorozták a bevételüket. Az addig organikusan fejlődő cég növekedése tehát felgyorsult.

A vállalkozónak négy étterme van Budapesten, köztük a Michelin-csillagot elsőként megszerző Costes. A vendégek nagy része náluk turista, ez a járvány alatt hátrány volt a lezárt határok miatt, most előny, mert a hazai vásárlóerő csökken, ezt már látják a számaikban. De vannak más kihívások, és a tavalyi év második fele és az idei év alapján azt látják, hogy kezdenek visszatérni a külföldi vendégek. 

Üröm az örömben, hogy összesen 25 millió forinttal több rezsiköltséget kell majd fizetnie havonta a négy budapesti étteremnél.

Nem vagyok közgazdász, de nem kell ahhoz különös szakértelem, hogy bárki megértse: egy olyan modellben, ahol minden költség felfelé megy, a bevétel meg lefelé, az nem jó.

Fel lehet úgy fogni a helyzetet, hogy dráma van és minden helyet be kell zárni. De szerintem még van esély arra, hogy megtaláljunk egyfajta nyugalmi állapotot. Mi még mindig nagyobb eséllyel fogjuk bírni ezt a versenyt, mint a családi kisvállalkozások.” – mondta Gerendai.

Az üzletembernek most újabb étteremmel bővül a portfóliója: mivel a tavaly nyitott Nudli nem teljesítette a hozzá fűzött elvárásokat, ezért a helyén jövő héten nyit az elérhető árú, távol-keleti ételeket kínáló Costes Izakaya.