Ha "nem tudjuk határidőre megcsinálni az autópályát, akkor mások vihetik el az erre szánt pénzt".

Csöbör Katalin, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője úgy fogalmazott: jó úton járunk, ha úthálózatunkat fejlesztjük, mert ez is segíti a térség gazdasági növekedését. Bár az autópálya tervezése megkezdődött, "rengeteg szakhatósági probléma is felmerült, miután huszonegy önkormányzatot érint ez a szakasz."

Demeter Ervin emlékeztetett arra, hogy néhány héttel ezelőtt hirdettek eredményt a tervezői pályázatról. Az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közötti hatvan kilométeres szakasza a "Via Carpatia" terv része, amelyet Lengyelország, Litvánia, Szlovákia fogadott el. A terv lényege az Európán áthaladó közlekedési hálózat fejlesztése rövidebb útvonal kiépítésével. Az M30-as autópálya az M3-as autópályát Miskolccal összekötő gyorsforgalmi út, ezt építik tovább a határ felé. A hatvan kilométeres kétszer két sávos, leálló sávval is bíró szakaszon 45 műtárgy, hét csomópont, egy komplex és két egyszerű pihenő épül.

Orbán Viktor miniszterelnök tavaly áprilisban a Modern városok programja keretében tartott miskolci tájékoztatóján jelentette be az út megépítését. Ahogy akkor mondta: a Miskolc-Kassa eurorégióban mintegy egymillión élnek, a két város közötti autópálya megépítése régóta várat magára. A sztráda Kassától az országhatárig már elkészült, most Miskolctól kell megkezdeni az építkezést, a kivitelezés várhatóan 2018-2019-re elkészül, a kormány 150 milliárd forintot fordít a beruházásra.