Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A kormány a Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna híddal kapcsolatos beruházásról tavaly június végén döntött. Erre a célra a nemzetgazdasági miniszter 870 millió forintot biztosított az állami költségvetés Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetében. Akkor Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter ezt azzal indokolta, hogy könnyebben járjanak át az emberek a paksi atomerőmű építésére.

Az első tender eredménytelenségéről szóló közlemény június 6-án jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben.

A Napi.hu megkérdezte az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatóját, Loppert Dánielt az érvénytelenségi okokról, aki azt mondta, hogy az egyik esetben az ajánlattevő, a másikban pedig az alkalmasság igazolásába bevont szereplő vonatkozásában állt fent a közbeszerzési törvény szerinti kizáró ok.

A tenderre két érvénytelen ajánlat érkezett. Az egyiket a Roden Mérnöki Iroda Kft., míg a másikat egy közös ajánlattevő csapat nyújtotta be. Ez utóbbi tagjai: a Céh Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont -TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az MSc Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft., az Utiber Közúti Beruházó Kft. és a Spaciálterv  Építőmérnöki Kft. voltak.

Az új, immár gyorsított nyílt közbeszerzést június 15-én írta ki a NIF. Ebben szerepek a híd mellett a kapcsolódó közlekedési infrastruktúra tervezése, a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítése, az engedélyezési és tender terv és dokumentáció elkészítése, továbbá a környezetvédelmi- és építési engedélyek megszerzése is. Mindezek becsült ellenértéke, nettó 580 millió forint. A gyorsított eljárást azzal indokolja a NIF, hogy a tervezésre forrást biztosító támogatási szerződés szerint a végső határidő 2017. harmadik negyedéve. Amennyiben eddig az időpontig a közbeszerzési eljárás nyertese a szerződésbe foglalt feladatát nem teljesíti, úgy elveszik a pénz.

Az új híd az  512. számú főúttal Kalocsát az M6-os autópályával kötné össze, a teljes  hossz mintegy 20 kilométer. A kifizetés hazai forrásból történne.

Az új eljárásban az ajánlattevő alkalmatlan, amennyiben nem rendelkezik minimum nettó 580 millió forint teljes árbevétellel, a felhívás feladásának napját megelőző utolsó három lezárt üzleti évben. Referenciaként pedig be kell mutatni - egyebek mellett - legalább egy, minimum 200 méter szerkezeti hosszúságú, minimum 120 méter nyílású, vízfolyás feletti közúti vagy vasúti híd engedélyezési vagy kiviteli tervének elkészítését. Az ajánlattételi határidő június 30.